سهمی از جشنواره قصه‌گویی برای کودکان بیمار

سهمی از جشنواره قصه‌گویی برای کودکان بیمار به گزارش خبرگزاری مهر،اداره‌‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در تهران، ده قصه‌گوی این جشنواره ۲۸ بهمن در فضای مترو، مرکز شماره ۱۶ کانون و بیمارستان کودکان مفید قصه‌هایشان را روایت می‌کنند.
«محسن وظیفه» قصه‌گوی اردبیلی و «ایوب افشاری‌نژاد» قصه‌گوی اهل آذربایجان‌غربی در ایستگاه قطار شهری چهار‌راه ولی‌عصر قصه‌ی «ماهان و پرنده‌ی خشمگین» و «آسمان چه رنگی است» را برای مسافران روایت می‌کنند.
در ادامه لیلی همتی، فاطمه غفاری سروستانی از استان‌های البرز و هرمزگان به مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۶ تهران می‌روند و قصه‌های «شاه جهان»، «سگی که قار قار کرد» را برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کنند.
این در حالی است که کودکان و نوجوانان حاضر در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۶ تهران شنوده قصه‌ای دیگر به نام «شب جیرجیرک» از زبان «دنیل آلفرد هرناندز کوردور»  قصه‌گوی اهل شیلی خواهند بود.
هم‌چنین «نوشین فرهادی»، «شقایق احسانی» و «اعظم کرمی» قصه‌گویان اهل چهارمحال بختیاری، مازندران و کرمانشاه به دیدار کودکان بستری در بیمارستان مفید تهران خواهند رفت تا ضمن آرزوی سلامتی برای  این کودکان، سه قصه را با عنوان‌های «سگی که قار قار می‌کرد»، « ماراتی تی» و «شلغم پر برکت» روایت کنند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تهران، صبح ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ با حضور قصه‌گویان ایرانی و خارجی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران آغاز شد.
جشنواره تا روز ۳۰ بهمن به کار خود ادامه می‌دهد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۴