لاک پشت‌ها به چه کسانی رسید؟

لاک پشت‌ها به چه کسانی رسید؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مژگان امجد، مدیر شهرکتاب مرکزی در این مراسم که چهارشنبه 12 اسفندماه در شهر کتاب مرکزی برگزار شد، گفت: در یکی دو سال اخیر با تلاش‌های مستمر و خسته‌گی ناپذیر ما مدارس و فضاهای آموزشی که از مهم‌ترین مخاطبان این فهرست هستند رفته رفته با این فهرست آشنا شدند. حالا یک دو سالی‌ است که با تماس‌هایی از مدارس روبرو هستیم که چشم‌انتظار معرفی فهرست جدید و آشنایی با کتاب‌های برگزیده‌اند و این اتفاق ساده ما رو به نزدیکی ادبیات کودک و آموزش و پرورش امیدوار می‌کند.

محمود برآبادی، نماینده هیات داوران در این مراسم گفت: لاک پشت پرنده بیش از آنکه جایزه باشد مهمترین دغدغه و هدفش ترویج کتابخوانی است تا پای مخاطبان را به کتابفروشی‌ها باز کند و یاری گر خانواده‌ها در انتخاب و خرید کتاب باشد گرچه ممکن است از اشتباه نیز مصون نباشیم اما تردیدی نداریم که راهی درست و به سوی مقصدی روشن انتخاب کرده‌ایم.

وی همچنین خانواده‌ها را تشویق کرد تا به عنوان عیدی به بچه‌ها کتاب هدیه دهند و گفت: این افتخار ماست که امسال در بین نامزدها سهم تالیف از سال‌های گذشته بیشتر است.

در ادامه اسامی برندگان توسط حدیث لزرغلامی اعلام و برگزیدگان جوایز خود را از محمود برآبادی، مهدی حجوانی، مژگان امجد و مهدخت کشکولی دریافت کردند.

به دلیل دقت علمی‏ و کوشش هنرمندانه برای تولید هنرمندانه‏، نمونه استاندارد ایرانی و توجه به محیط زیست نشان طلایی و جایزه نقدی به علی گلشن برای کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» رسید.

به دلیل آفریدن جهانی نو و ارائه پیشنهادات تازه در رمان نوجوانان نشان طلایی لاک پشت پرنده به کتاب «اقیانوس انتهای جاده» نوشته نیل گیمن و با ترجمه فرزاد فربد رسید که برای نویسنده ارسال خواهد شد.
نشان نقره‌ای لاک پشت پرنده و جایزه نقدی به دلیل برخورد خلاقانه و نوآوری برای تولید کتاب کودکان زیر پنج سال، ابتکار در تصویرگری و کتاب‌سازی به علی خدایی برای کتاب «تو لک‌لکی یا دارکوب» رسید.

همچنین به دلیل بازنمایی طبقه متوسط‏ و دغدغه‌های امروز، نثری روان و خوش خوان، نشان نقره‌ای لاک پشت پرنده و جایزه نقدی به جواد ماهزاده برای کتاب «ریحانه دختر نرگس» رسید.

مهدی رجبی خالق کتاب «کنسرو غول» نیز به دلیل شخصت پردازی ویژه، بهره گیری از طنز و زبانی متفاوت برنده نشان نقره‌ای لاک پشت پرنده و همچنین جایزه نقدی شد.

و در نهایت لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل انتخاب جسورانه و ترجمه‌ای متناسب با دنیای پیچیده کتاب به فرزاد فربد، مترجم کتاب «اقیانوس انتهای جاده» رسید


۱۵ اسفند ۱۳۹۴