کتاب‌های داستان مصور کودکان منتشر می‌شود

کتاب‌های داستان مصور کودکان منتشر می‌شود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وحیدرضا اخباری، مدیر مسئول انتشارات راهنمای سفر، از تولید برترین داستان‌های مصور کودک در انتشارات راهنمای سفر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: همان‌طور که از نام کمیک بر می‌آید، محتوای این آثار اساساً بصورت طنز و فانتزی است.

به گفته وی نخستین کمیک‌استریپ‌هایی که در دهه ۱۹۳۰ پا به‌عرصه وجود گذاشتند، شامل ماجراهای خنده‌دار و ماجراجویانه بودند و قرار گرفتن نام کمیک مربوط به تاریخچه آن است.

اخباری در ادامه بیان کرد: اکنون با وجود تغییرات عمده‌ای که در نوع طراحی، موضوع، کمپزسیون، انتخاب زاویه دید و دیگر المان‌های کمیک به وجود آمده و این هنر روایتگر را بسیار متفاوت از گذشته خود کرده، هنوز نام کمیک روی آن باقی‌مانده است. درحالی که مایه طنز تنها در شاخه خاصی از این هنر به کار گرفته می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات راهنمای سفر گفت: این انتشارات با تهیه، ترجمه و تولید بهترین کتاب‌های مصور داخلی و خارجی بصورت تخصصی وارد این ژانر کودک شده و امیدواریم در ادامه با انتشار آثاری در حوزه سفر، ایران‌شناسی و گردشگری بصورت داستان مصور، گام مهمی در اعتلای فرهنگ و آگاهی سفر ایرانی برداریم.

۲۱ اسفند ۱۳۹۴