بازنشر ۲۰ عنوان کتاب کانون

بازنشر ۲۰ عنوان کتاب کانون

بیست عنوان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه نوروز ۱۳۹۵ برای چندمین مرتبه، باز نشر شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌ها که جزء آثار تألیفی و ترجمه کانون به شمار می‌رود برای مخاطبان ۳ تا ۱۶ سال تجدید چاپ شده است.

در این میان، کتاب «آی قصّه قصّه قصّه ۱» از مجموعه داستان‌های کوتاه از افسانه‌ها و قصه‌ها که به کوشش زهره پریرخ، شراره وظیفه‌شناس و بهار طائرپور در سال ۱۳۶۸ منتشر شده بود، اکنون در دهمین مرحله چاپ به دویست و سیزده هزار نسخه رسیده است. در عین حال، کتاب «برگ‌ها» از مجموعه دوباره نگاه کن (برنده جایزه اول نمایشگاه جهانی بلونیا ۱۹۸۵) با طراحی مرتضی اسماعیلی سٌهی و مقدمه مهدی معینی به مرحله چاپ پانزدهم رسید و تاکنون سیصد و بیست هزار نسخه از آن منتشر شده است.

بر اساس این خبر، «برادر بزرگتر» نوشته هانس پترسون، ترجمه مینو قالیچی و بازنویسی فرشته طائرپور برای پنجمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون هشتاد هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است و شمارگان کتاب «عبدالرزاق پهلوان» (یک قصه‌ی قدیمی) نوشته‌ی نادر ابراهیمی و نقاشی علی‌اکبر صادقی نیز در ششمین مرحله‌ی انتشار به پنجاه و پنج هزار نسخه رسید.

هم‌چنین «قصّه‌ی گل‌های قالی» به نویسندگی نادر ابراهیمی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک برای چهارمین بار و به زیر چاپ رفت و شمارگان آن از مرز پنجاه و پنج هزار نسخه عبور کرد.

در عین حال، کتاب «پروانه و گُلِ‌سر» سروده‌ی اسدالله شعبانی و تصویرگری مهشید مهاجر برای سومین بار با شمارگان پنجاه هزار نسخه و «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و طراحی جلد علیرضا گلدوزیان برای چهارمین با شمارگان چهل و شش هزار نسخه منتشر شد و کتاب «مهارت‌های زندگی برای کودکان» نوشته مژگان کلهر و تصویرگری فرهاد جمشیدی برای پنجمین بار چاپ شد و شمارگان آن از سی و هفت هزار نسخه گذشت.

در عین حال، کتاب «در جست‌وجوی خدا» به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت برای چهارمین دفعه، و «دخترک و باران» به نویسندگی نورا حق‌پرست و تصویرگری اِوا راسانو برای سومین دفعه هر سه با سی هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی بازنشر شده است.

بر همین اساس، کتاب «مثل همه اما مثل هیچ‌کس» به نویسندگی آتوسا صالحی و تصویرگری میترا عبدالهی و «نردبانی از ستاره» سروده‌ی بابک نیک‌طلب و تصویرگری فرشید شفیعی هر دو برای سومین بار و شمارگان بیست و پنج هزار نسخه، «چگونه عکس بگیریم» نوشته نیل جانسون و ترجمه اسماعیل عباسی برای سومین بار با شمارگان بیست و سه هزار و «تشنه لبان» به نویسندگی حمید گروگان و تصویرگری هاجر سلیمی‌نمین برای چهارمین دفعه با بیست هزار نسخه از دیگر کتاب‌های تجدید چاپی کانون است.

بر اساس این گزارش، کتاب «با دمی شبیه این چه کار می‌کنی؟» به نویسندگی و تصویرگری استیو جنکینز و رابین پیج و ترجمه پونه اسلامی و «خواب خوب» سروده‌ی جواد محقق و تصویرگری ثمینه سروقد هر دو برای سومین دفعه با شمارگان بیست هزار نسخه و «پهلوان پهلوانان» (براساس یک داستان پهلوانی ایرانی) نوشته نادر ابراهیمی و تصویرگری علی‌اکبر صادقی برای سومین بار به زیر چاپ رفت و شمارگان آن از پانزده هزار نسخه عبور کرد.

همچنین کتاب «صدای پای آب» سروده‌ی سهراب سپهری و تصویرگری نیکزاد نجومی برای دومین بار با شمارگان ده هزار نسخه و « کلوچه‌های خدا» و «دعای موش کوچولو» هر دو به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت (سه زبانه فارسی، فرانسه، عربی) برای دومین بار منتشر شد و شمارگان آن به هفت هزار نسخه رسید.


۰۳ فروردين ۱۳۹۵