نهم فروردین زادروز محمد رضا فیروزه ای

نهم فروردین زادروز محمد رضا فیروزه ای به گزارش گالری آنلاین ، نهم فروردین زادروز هنرمندی که با رنگ و خط و کاغذ و بوم طبیعت را باز می آفریند. محمد رضا فیروزه ای متولد بهار سال 1334 در طول شش دهه زندگی پر بارش با فعالیت و زحمات بی دریغ در نهاد های مختلف همچون خانه هنرمندان ایران، انجمن هنرمندان نقاش ایران و دانشگاه هنرهای زیبای تهران و ... در ارتقاء سطح فرهنگ و هنر این مرز و بوم کوشیده و راه گشای جوانان علاقه مند بسیاری در طی مسیر هنری بوده است.
با این هنرمند متولد بهار که طبیعت دست مایه خلق آثارش می باشد در دل طبیعت سبز و بهاری شمال ایران در روز تولدش گفتگوی کوتاهی داشتیم و ایشان اتفاقات خوب سال گذشته و آرزوهایش در سال جدید را اینطور برشمرد:
با تمام اتفاقات و اوج و فرود هایی که در سال گذشته در انجمن هنرمندان نقاش داشتیم ثبت انجمن وتغییرات هیئت مدیره اتفاق خوبی بود و در سال جدید آرزومند کسب موفقیت در کنار صحت و سلامتی برای همه دوستان، هنرمندان و خانواده ام هستم و همچنین برای خودم این آرزو را دارم و برای رسیدن به توفیق در کارهایم تلاش خودم را در سال جدید خواهم داشت.
در سال جدید موفقیت انجمن را آروزمندم و امیدوارم شکل کاملتری به خودش بگیرد و موفقیت هایی بدست بیاورد.
همچنین برای گالری آنلاین هم در سال پیش رو آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم پیش به جلو و خیلی خوب وعالی باشید و بهتر از گذشته کارهای سایت را انجام دهید.
در ادامه فیروزه ای مفهوم بهار را از نگاه خویش چنین شرح داد:
من هم اکنون در شمال ایران در یک بلندی ایستاده ام که پشت سرم جنگل انبوهی است و رو به روی من فضای بسیار وسیعی است که انتهایش به دریا میرسد و در اینجا همه چیز سرسبز است و باد بسیار خوبی می وزد و می توانم بگویم مفهوم بهار را در همین طبیعت میتوان یافت. موضوع اصلی آثار من منظره است بنابراین هر زمان که فرصتی پیدا کنم به طبیعت می روم.
همه چیز حتی آب و هوا می تواند در کنار فعالیت هایی دیگر بر مسیر زندگی انسان تاثیر گذار باشد.
در طی این سالها در کنار کار نقاشی انجام مسولیت هایی در خانه هنرمندان و انجمن هنرمندان نقاش و ... همچنین خانواده را تقسیم بندی کردم و خدا رو شکر خوب پیش رفته است و امیدوارم این روند پیش برود.
در ادامه نگاهی می اندازیم به بیوگرافی این هنرمند:
محمد رضا فیروزه ای در سال 1334در بجنورد متولد شد.
او مدت 34 سال نقاشی را به شکل علمی و دانشگاهی دنبال کرد و به دلیل فعالیت های پیگیر و شاخص اش در هنر نقاشی به عنوان یکی از استادان برجسته هنر نقاشی کشور مطرح شده است.
وی که دارای مدرک فوق لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا است، علاوه بر کسب موفقیت های چشمگیر در داخل کشور، در عرصه بین المللی نیز در بین هنرمندان کشورهای مختلف افتخارات بسیاری کسب کرده است.
فیروزه ای که رئیس اسبق هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران بوده است، مسئولیت هایی مانند عضو و مشاور شورای عالی خانه هنرمندان ایران، مسئول نگارخانه خانه هنرمندان ایران، مدیر گروه نقاشی و عضو هیئت علمی و استاد دانشکده هنرهای زیبای تهران را در کارنامه فعالیت هنری خود دارد.
او همچنین علاوه بر برگزاری نمایشگاه های بین المللی در کشورهای مختلف جهان چند نمایشگاه گروهی در محل خانه فرهنگ ایران در فرانسه، کانادا، عمان، بنگلادش، 10 نمایشگاه به صورت انفرادی و بیش از60 نمایشگاه گروهی در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار کرده است.


۱۰ فروردين ۱۳۹۵