سیدآبادی آثارش را از فهرست خرید ارشاد خارج کرد

سیدآبادی آثارش را از فهرست خرید ارشاد خارج کرد به گزارش خبرگزاری ایسنا

به دنبال انتشار اخباری درباره خرید چهار عنوان کتاب علی‌اصغر سیدآبادی توسط هیات خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نویسنده که در معاونت فرهنگی ارشاد هم سمتی دارد، خواهان خروج کتاب‌هایش از فهرست خرید ارشاد شد.

علی‌اصغر سیدآبادی به خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا گفت: از منتقدان محترم برای انتشار این خبر تشکر می‌کنم و با این‌که در تصویب این کتاب‌ها هیچ نقشی نداشته‌ام از آقای صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) خواهش کردم این کتاب‌ها را از فهرست خرید خارج کنند و خوشبختانه ایشان هم موافقت کردند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از فواید اعلام عمومی فهرست‌های خرید و هر نوع حمایتی امکان نقد آن است. امیدوارم دسترسی به اطلاعات طبق قانون برای همه روزنامه‌نگاران مانند فهرست‌های خرید کتاب ممکن باشد.

علی اصغر سید آبادی شاعر و نویسندهٔ که بیشتر در حوزهٔ ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و تاکنون جوایز بسیاری را برای آثارش در زمینهٔ شعر و داستان کسب کرده است. هم‌چنین، وی در حال حاضر سردبیر پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان است.

متن نامه علی‌اصغر سیدآبادی به سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی ارشاد - به شرح زیر است:

«به نام خداوندجان و خرد

جناب آقای دکتر صالحی

معاون محترم امور فرهنگی

با سلام و احترام

ظاهرا در جسه‌ای از هیات محترم خرید کتاب - که قطعا اینجانب حضور نداشته‌ام - چند کتاب از اینجانب هم برای خرید تصویب شده است.

با این‌که این کار منع قانونی ندارد و اینجانب دخالتی در آن نداشته‌ام، ضمن پوزش از ناشر محترم، استدعا دارم دستور بفرمایید این مجموعه از فهرست خرید خارج شود.»

پیش‌تر اعلام شده بود هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار کتاب علی‌اصغر سیدآبادی شامل «بادکنک‌ها و گوزن‌ها»، «فیل بزرگ و خرگوش کوچک»، «گورخر کوچولو و مامانش» و «یک کوسه و پنج ماهی» را (از هر عنوان 400 نسخه) خریداری کرده است.


۲۴ فروردين ۱۳۹۵