صدور روادید ۲۷ ناشر بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

صدور روادید ۲۷ ناشر بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران عضو شورای نظارت و ارزشیابی و ناظر کمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: در حال حاضر از مجموع ۴۲ ویزای درخواستی، روادید ۲۷ ناشر از سوی وزارت خارجه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی فریدونی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ ناشر بین المللی برای حضور در نمایشگاه در خواست ویزا داشته اند، گفت: روادید ۲۷ ناشر صادر شده است و روادید ۱۰ ناشر دیگر تا ۲۵ فروردین صادر می‌شود. همچنین مدارک ۵ ناشر هم کامل نبود و در حال مکاتبه هستیم تا مشکل آن‌ها رفع شود.

وی در ادامه افزود: البته با توجه به تجربیات سال گذشته، تعداد روادید درخواستی افزایش خواهد یافت و احتمال دارد به ۲۰۰ عدد هم برسد.

استقرار ۳۰۰ دستگاه تاکسی ویژه نمایشگاه  کتاب تهران در شهرآفتاب

در خبری دیگر مربوط به نمایشگاه کتاب، مدیرعامل مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی از استقرار ۳۰۰ دستگاه تاکسی ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهرآفتاب خبر داد و گفت: این تعداد تاکسی در حین برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مسؤلیت جابجایی مسافران از شهرآفتاب به اقصی نقاط شهر تهران را دارند.

میثم مظفر با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی ۳۰۰ دستگاه تاکسی ویژه نمایشگاه کتاب را در فضایی که در شهرآفتاب به حمل و نقل بازدیدکنندگان اختصاص یافته، پیش بینی کرده است، گفت: علاوه بر این تعدادی تاکسی نیز در ۹ ایستگاه ترمینال جنوب، ترمینال غرب، راه آهن، متروی شاهد، مترو آزادگان، مترو عبدل آباد و تمامی پایانه‌های تاکسیرانی با نرخ معین جهت جابجایی مسافران به نمایشگاه کتاب تهران، در شهرآفتاب مستقر می‌شوند.

وی ساعات کاری این تاکسی‌ها را همزمان با آغاز ساعت کاری نمایشگاه کتاب تهران دانست و با اشاره به خدمات شاتل برای بازدیدکنندگان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در داخل محوطه شهرآفتاب گفت: خدمات شاتل شامل ون‌هایی است که بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران را از متروی شهرآفتاب، پارکینگ‌ها و پایانه‌های اتوبوس شهری به سالن‌های اصلی جابجا می‌کنند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


۲۴ فروردين ۱۳۹۵