«عملیات مهران» به همت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود

«عملیات مهران» به همت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کتاب کودک و دیدار نوروزی، ۲۹ فروردین‌ماه در خانه هنرمندان گردهم می‌آیند، قرار است در این مراسم ۴۰ کودک کار نیز با دعوت این انجمن به هنرنمایی بپردازند و نقاشی کنند.

هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر از همه نویسندگان و هنرمندان خواسته به منظور ارتباط بیشتر با این کودکان و تشریک مساعی در حل مشکلات آنان، بخشی از کتاب‌ها و آثار خود را در اختیار این کودکان که بین ۹ تا ۱۲ سال هستند قرار دهند.

پیش‌تر اعلام شده بود که در این گردهمایی، بنا به سنت هر ساله انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که به بزرگداشت یکی از بزرگان این حوزه می‌پردازد، امسال از مهدی حجوانی که در زمره بنیان‌گذاران انجمن نویسنگان کودک و نوجوان است، تقدیر شود.

عنوان بزرگداشت مهدی حجوانی که نام اصلی‌اش در شناسنامه مهران است، «عملیات مهران» نام دارد و به گفته برگزارکنندگان قرار است برنامه متفاوتی باشد.

مهدی حجوانی با اسم کوچک مهران در شناسنامه، اول فروردین ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمده. او دکترای پژوهش هنر، عضو هیئت علمی دانشگاه، نویسنده، مترجم و سرویراستار نشر است اما اصلی‌ترین کارش ادبیات کودک و نقد این شاخه از ادبیات است.

اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کتاب کودک و دیدار نوروزی، ۲۹ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در خانه هنرمندان گرد هم می‌آیند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که مهدی حجوانی از بنیان‌گذاران آن است یک انجمن صنفی به‌شمار می‌رود که حمایت از حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان، ایجاد زمینه‌های لازم برای ارائه و نشر آثار ارزنده، تلاش برای معرفی آثار تازه، ایجاد تعامل میان نویسندگان و ناشران مختلف با یکدیگر، بهره‌گیری از تسهیلات قانونی، اعطای وام، بیمه نویسندگان و... از جمله اهداف شکل‌گیری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و هست.


۲۶ فروردين ۱۳۹۵