افتتاح شش کتابخانه در نقاط مختلف فارس

افتتاح شش کتابخانه در نقاط مختلف فارس سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: همزمان با هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار 6 کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می‌شود که در این میان 5 کتابخانه سهم روستاهاست.همچنین در آستانه 24 آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار زنگ کتاب فارس در "کَتَک"، یکی از روستاهای شهرستان ارسنجان که انار آن زبانزد و کتابت خوشنویسانش ورد زبان هنرمندان است، نواخته می شود.
همچنین کتابخانه ابوذر کتکی نیز در این روستا به مساحت 400 مترمربع شنبه هفته آینده رسماً گشایش می یابد و حدود 2000 نسخه کتاب را به دست کتابخوان های "کَتَکی" می رسد.
روستای جمال آباد هم در این روز شاهد افتتاح کتابخانه پروین اعتصامی به مساخت300متر مربع و نزدیک به 1500 نسخه کتاب است. ساختمان این دو کتابخانه در اقدامی فرهنگی توسط دهیاری و بخشداری مرکزی ارسنجان به کتابخانه ها واگذار شده است.
در خرامه هم کتابخانه شهید نصرالله ایزدی به مساحت 320 مترمربع و با 2000 عنوان کتاب به روی مردم باز می شود. ساختمان این کتابخانه را حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه به کتابخوان های شهرش هدیه کرده است.
کتابخانه دارالفنون در روستای اکبرآباد کوار به مساحت 190 متر مربع و 1700 نسخه کتاب و کتابخانه روستای کمالی از توابع لامرد به مساحت 220 متر مربع و 2000 عنوان کتاب هم در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار افتتاح خواهد شد. ساختمان این دو کتابخانه هم توسط دهیاری این روستاها واگذار شده است.
در روستای سده خنج نیز کتابخانه عبدالکریم الزرعونی به مساحت 400 متر مربع و حدود 1300 نسخه کتاب گشایش می یابد که ساختمان آن را شیخ محمد بن عبدالکریم زرعونی اهدا کرده است.
در این هفته کتابخانه مشارکتی مکتب جعفری هم که با حمایت خیر نیک اندیش حاج حشمت الله زمردیان توسعه یافته است به روی مردم باز می شود.
گفتنی است برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار چهارشنبه 20 آبان ماه با تجدید میثاق کتابدارن با حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد و شنبه 23 آبان ماه با افتتاح کتابخانه های شهرستان ارسنجان و نواختن زنگ کتاب فارس در روستای "کَتَک" ادامه خواهد یافت.
بیش از 480 برنامه فرهنگی از جمله 35 جلسه نقد، رونمایی از 30 عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و ... در این هفته در تمام نقاط توسط ادارات کتابخانه های عمومی استان برنامه ریزی شده است.

۲۵ آبان ۱۳۹۴