تعیین نقشه غرفه‌های کودک و نوجوان در هفته آینده/ سالن ناشران کودک با چمن مصنوعی پوشانده می‌شود

تعیین نقشه غرفه‌های کودک و نوجوان در هفته آینده/ سالن ناشران کودک با چمن مصنوعی پوشانده می‌شود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برزو سریزدی، عضو کارگروه کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، درباره جانمایی غرفه‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: بر اساس بازدیدهایی که از نمایشگاه کتاب امسال داشتیم، قرار بود دو سالن با عرض 50 متر در اختیار بخش کودک و نوجوان قرار داده شود و بر این اساس ما در طول 10 روز گذشته اقدام به برنامه‌ریزی و تعیین نقشه و چیدمان غرفه‌ها کردیم اما دیروز (27 فروردین 95) وضعیت سالن‌ها تغییر کرد و بین سالن‌ها دیوار کشیده شد و حالا ما چهار سالن با عرض 25 متر در بخش کودک و نوجوان داریم و باید بر این اساس دوباره برنامه‌ریزی کرده و نقشه چیدمان غرفه‌ها را مشخص کنیم.

وی توضیح داد: قرار بود امروز نقشه غرفه‌ها را به کمیته ناشران داخلی تحویل دهیم اما به خاطر این مساله و تغییر نقشه غرفه‌بندی سالن‌ها احتمالاً حدود یک هفته دیگر غرفه‌بندی ناشران کودک و نوجوان به طول انجامد. البته اگر آرایش سالن‌ها بر طبق روال قبل بود، می‌توانستیم غرفه‌ها را به صورت زیباتری طراحی کنیم و حدود 80 درصد غرفه‌ها دونبش می‌شد اما در طراحی جدید دیوارهای بیشتری خواهیم داشت.

سریزدی درباره تعداد ناشران کودک و نوجوان حاضر در نمایشگاه نیز اظهار کرد: امسال حدود 400 ناشر مستقل برای دریافت غرفه در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که با احتساب نمایندگی‌ها تعداد آنها به 480 ناشر می‌رسد، و باوجود اینکه متراژ سالن‌های کودک و نوجوان در مقایسه با سال گذشته هزار متر کاهش دارد، مطمئناً مساحت غرفه‌ها نیز نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود. البته تلاش می‌کنیم کاهشی در تعداد غرفه‌ها نداشته باشیم.

وی در ادامه از تعبیه تعدادی دستگاه خنک‌کننده در سالن‌های کودک و نوجوان خبر داد و گفت: امسال به خاطر گرمی هوا و راحتی تردد مخاطبان تعدادی دستگاه خنک‌کننده در سالن‌ها نصب شده است. همچنین با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، بخشی از راهروهای اصلی سالن‌ها را با چمن مصنوعی می‌پوشانیم تا هم فضا زیباتر شود و هم کودکان بتوانند به راحتی و با امنیت و آرامش بیشتر در سالن‌ها تردد کنند.

سریزدی درباره ارائه بن‌کارت دانش‌آموزی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب گفت: امسال حدود پنج میلیارد تومان بن کارت دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است که دو ونیم میلیارد آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو ونیم میلیارد آن هم از سوی دانش‌آموزان تأمین می‌شود. این رقم در فروش کتاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ما امیدواریم این بن کارت‌ها راهی سالن‌های کودک و نوجوان شود.

۲۸ فروردين ۱۳۹۵