انتشارات سروش منحل نشده است/ از سرگیری فعالیت مجلات

انتشارات سروش منحل نشده است/ از سرگیری فعالیت مجلات مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم با تکذیب انحلال انتشارات سروش وابسته به رسانه ملی گفت: انتشار مجلات سروش هفتگی و سروش نوجوان و خردسال از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد عنادی مدیرعامل و مدیرمسئول موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفدهمین سال فعالیت این موسسه شد، در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت انتشارات سروش وابسته به سازمان صدا و سیما گفت: تصمیم در مورد اینکه انتشارات سروش و جام جم یکپارچه شوند، در سال ۱۳۸۸ در کمیته ساماندهی در سازمان صدا و سیما گرفته شد اما اجرایی نشده بود. تا اینکه در دوران مدیریت آقای سرافراز، مجدداً این موضوع مطرح و نهایتاً قرار شد این اقدام صورت بگیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی رسانه‌ها به دلیل دریافت اطلاعات غلط از مسئولان مربوطه اینگونه وانمود کردند که انتشارات سروش قرار است منحل شود، گفت: این موضوع کاملاً کذب بود و سروش که برند آن ۴۰ سال است فعالیت دارد، حفظ می شود. یک سری اصلاحات در تولید مجلات آن صورت می‌گیرد.

عنادی با بیان اینکه مزیت نسبی انتشارات سروش به چاپ کتاب در حوزه های رسانه، ارتباطات و فرهنگ است، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته سروش به سمت انتشار کتابهایی رفته بود که هیچ گونه ارتباطی با رسالت تعریف شده برای آن نداشت.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم در ادامه از ازسرگیری انتشار مجلات سروش از جمله سروش هفتگی و سروش خردسال و نوجوان در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تعداد مخاطبان این نشریات که در سالهای اخیر به شدت افت کرده بود، به وضعیت مطلوبش در سالهای نه چندان دور برگردد.

عنادی همچنین به برخی تعهدات سروش به ناشران دیگر اشاره کرد و گفت: انشاءالله این تعهدات پرداخت می شود و مطالباتی هم که سروش دارد تسویه می شود.


۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵