فرهاد حسن‌زاده و پژمان رحیمی‌زاده نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن 2017 معرفی شدند

فرهاد حسن‌زاده و پژمان رحیمی‌زاده نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن 2017 معرفی شدند

فرهاد حسن‌زاده و پژمان رحیمی‌زاده از سوی هیات معرفی، به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن سال 2017 معرفی شدند.

به گزارش بخش ادبیات و کتاب ایسنا، روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر عنوان کرد: این هیات متشکل از «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «شورای کتاب کودک» و «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک» فرهاد حسن‌زاده را در حوزه نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده را در حوزه تصویرگری کتاب کودک به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی کرده است.

همچنین در بخش طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی این رویداد فرهنگی نیز کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن معرفی شده است.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، یکی از بزرگ‌ترین جایزه‌های جهانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.

آسترید لیندگرن، بانوی نویسنده‌ سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است که در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست.

این جایزه هرساله به مناسبت گرامی‌داشت یاد این نویسنده با حضور بیش از 60 کشور دنیا و با هدف افزایش کیفیت آثار حوزه ادبیات کودک و نوجوان و تقویت حقوق کودکان در جهان برگزار می‌شود.

سال گذشته نیز مصطفی رحماندوست در حوزه نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده در حوزه تصویرگری به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی شده بودند.


۰۴ خرداد ۱۳۹۵