امروز سالروز تولد خالق خانه مادربزرگه . شهر موش‌ها . تابه‌تا و شخصیت زی زی گولو است

امروز سالروز تولد خالق خانه مادربزرگه . شهر موش‌ها . تابه‌تا و شخصیت زی زی گولو است
امروز سالروز تولد بانوی مهربان و دوست داشتنی سینما و تئاتر است، بانو مرضیه برومند که آثارش همواره در اذهان باقی مانده و باقی خواهد ماند.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: خانه مادربزرگه و شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش، شهر موش‌ها و آن همه بچه موشی که بعدها خودشان به پدر و مادرانی بالغ بدل شدند، همه بچه‌های من، قصه‌های شیرین تابه‌تا و شخصیت زی زی گولو که با آن گوش‌های تابه‌تایش برای همه ما خاطره‌انگیز هستند، همه و همه ساخته و پرداخته ذهن هوشمند و خلاق زنی هستند که دنیایش پر است از دنیای ناب کودکی؛ شخصیت مخمل، آن گربه دوست‌داشتنی که گاهی هم بدجنسی گریبانش را می‌گرفت، اما برای همه ما سرشار از مهر و محبت است و آن خانه گرم روستایی مادربزرگه که با مهر و صفایش همه را به دور خود جمع کرده بود. 

کمتر کسی از همنسلان ما شاید باشد که خانه مادربزرگه، مخمل و نوک طلا را فراموش کرده باشد. کمتر کسی است که شهر موش‌ها و شخصیت کپل، نارنجی و سرمایی را فراموش کرده باشد. بچه‌های دهه 60 و حتی بعد از آن، هنوز هم خاطرات خوشی با عروسک‌های آن دوران دارند و امروز که هر کدام از آن‌ها پدر و مادران نسل امروز هستند، خاطرات کودکی خود را سینه‌به‌سینه به فرزندانشان منتقل می‌کنند. خاطراتی که در آن با وجود آنکه در بستر پر از استرس جنگ 8 ساله رقم خورده است، اما پر از شیرینی است.

امروز هر کدام از این عروسک‌ها تکامل یافتند و همراه ما بزرگ شدند و امروز، در دهه 90 نیز جزو نوستالژیک‌ترین خاطرات کودکان و نوجوانان قدیم هستند. این‌ها همه ساخته و پرداخته ذهن خلاق کسی نیست، جز بانو مرضیه برومند. هم او که در طی این سال‌ها با ساخت آثار عروسکی و همچنین فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای کودکان ساخت تبدیل به یکی از شخصیت‌های محبوب همه دوران شده است.

مرضیه برومندی که وقتی از ساخت آثار کودکانه دست می‌کشد با ریزبینی به دل خانواده‌ها می‌رود و آثاری خانوادگی خلق می‌کند که آن‌ها نیز در اذهان باقی مانده‌اند. هنوز ورثه آقای نیکبخت را به خاطر داریم، هنوز کتابخانه هدهد و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن را به خاطر داریم. هنوز هم کارآگاه شمسی و مادام را که کوچه به کوچه به دنبال کشف حقیقت بودند به خاطر داریم.

برومند همواره طبع شوخ و طنازانه‌اش را در کارهایش حفظ کرده است و با ریزبینی و دقت تلاش کرده تا خانواده‌ها را به دور هم جمع کند.

امروز 17 خرداد سالروز تولد این بانوی دوست‌داشتنی است، او که با کارگردانی، بازیگری و عروسک‌گردانی خاطرات شیرین و خوشی را برای کودکان، نوجوانان و هنردوستان به یادگار گذاشته است.

به او شادباش گفته و می‌گویم بانو جان بساز که این روزها جای عروسک‌هایت به شدت خالی است. 

سمیرا افتخاری

منبع خبر :  http://www.honaronline.ir

۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد


۱۷ خرداد ۱۳۹۵