جایزه بهترین رمان گروه جوانان به سارا کراسان رسید .

جایزه بهترین رمان گروه جوانان به سارا کراسان رسید .

داستان «یک»درباره دوقلوهای به هم چسبیده‌ای به نام‌های «گریس» و «تیپی» است.«کراسان» که اصالتاً اهل «دوبلین» و هم اکنون ساکن «هرتفوردشایر» است می‌گوید پس از تماشای یک مستند درباره دوقلوهای به هم چسبیده‌ای در ایالت «مینستوتا» به نام‌های «اَبی» و «بریتانی هنسل» ایده نگارش این کتاب به ذهنش رسید. زندگی آنان ذهن مرا به شدت مشغول کرد. بسیار جالب است که چطور این انسان‌های شگفت‌انگیز با وجود مشکلات بسیار زندگی مستقلی داشتند. دلم می‌خواست داستان آنان را به صورت دقیق و صحیح برای دیگران روایت کنم چون مردم سوء برداشت‌های بسیاری درباره زندگی چنین انسان‌هایی دارند.

بسیاری از آدم‌ها پس از شنیدن ماجرای چنین افرادی با خود می‌گویند اگر چنین اتفاقی برای آنها رخ دهد ترجیح می‌دهند از فرد مقابل هر چه زودتر جدا شوند و اصلاً نمی‌دانند چنین شرایطی لزوماً بد نیست و لذات فراوانی با خود به همراه دارد. بزرگ‌ترین ترس بشر امروز تنهایی است اما چنین افرادی همیشه فردی را در کنار خود دارند که می‌توانند غم‌ها و شادی‌هایشان را با او شریک شوند.»

جایزه «کراسان» عصر پنجشنبه در جشنواره Hay توسط «مالوری بلکمن» که نویسنده شناخته‌شده‌ای در حوزه آثار کودکان است به او تقدیم شد. در این مراسم از «ملوین بورخس» برای نگارش کتاب «مواد مخدر» تجلیل شد. «شارلوت ایر» ویراستار تخصصی آثار کودکان در انتشارات bookseller و رئیس هیات داوران جایزه گروه جوانان معتقد است آثار «بورخس» پیشگام جنبش آثار گروه جوانان در بریتانیاست. کتاب «مواد مخدر» درباره گروهی از نوجوانان است که به مواد مخدر اعتیاد دارند و به زعم رئیس هیات داوران این جشنواره جنبشی جدید برای نگارش و چاپ آثار حوزه جوانان ایجاد کرد.

منبع خبر : http://www.ibna.ir

دوشنبه, 17 خرداد, 1395


۱۷ خرداد ۱۳۹۵