کتابخانه و موزه ملی ملک؛ موزه دوستدار کودک

کتابخانه و موزه ملی ملک؛ موزه دوستدار کودک

دستاورد تمرکز بیش‌تر نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران بر ارائه آموزش‌های غیر رسمی به کودکان و نوجوانان در سه سال اخیر

کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران با تمرکز بیش‌تر بر آموزش‌های غیر رسمی کودکان و نوجوانان در سه سال گذشته توانسته است کارنامه‌ای قابل توجه در زمینه ارائه آموزه‌های فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی به ویژه در حوزه آثار تاریخی- فرهنگی بر جای بگذارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تورهای ویژه در حوزه گسترده فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی با موضوعاتی چون شناخت شجره‌نامه‌ها، ضرب سکه‌های تاریخی، ساخت مهرهای تاریخی، تذهیب و خوش‌نویسی، نگارگری و گل‌ومرغ، تکه‌چسبانی (کولاژ)، کالبدشناسی، ساخت بازوبندهای تاریخی، نمایش‌های تاریخی و قصه‌گویی با مضمون‌های ادبی، با زبان و ادبیاتی ساده و متناسب با ذائقه و سلیقه‌های کودکانه و سرانجام اختصاص دو دوره از پنج دوره مسابقه راهنمایان موزه به موضوع راهنمایی موزه برای کودکان و نوجوانان، نمونه‌هایی از برنامه‌های‌اند که بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در سه سال اخیر با تمرکز بیش‌تر بر این حوزه انجام داده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک همچنین برنامه‌هایی تازه برای ارائه آموزش‌های غیر رسمی در حوزه فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی برای کودکان و نوجوانان طراحی کرده است که در ماه‌های پیش رو به اجرا می‌گذارد. در ادامه می‌توانید گوشه‌هایی از عملکرد اخیر این گنجینه در این زمینه را ببینید؛

منبع خبر : کتابک

۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ خرداد


۲۷ خرداد ۱۳۹۵