کتاب‌های دفاع مقدس و معرفی سرداران قهرمان به کودکان و نوجوانان

کتاب‌های دفاع مقدس و معرفی سرداران قهرمان به کودکان و نوجوانان
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «مهر و نیایش» ویژه‌برنامه‌ای است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برپا شده است و یکی از غرفه‌های آن به ارایه بیش از 15 عنوان از کتاب‌های انتشارات «صریر» وابسته به این بنیاد اختصاص یافته است.
در این میان دو عنوان از مجموعه کتاب‌های «قهرمانان» از این ناشر دفاع مقدس، از جمله شاخص‌ترین این آثار است که تلاش می‌کند این سرداران هشت سال دفاع بی‌امان ملت ایران در مقابل رژیم بعثی عراق را به کودکان و نوجوانان معرفی کند.
به گفته مسوول این غرفه، سرداران شهیدان «علی صیاد شیرازی» و «محمد بروجرودی» الگوهایی هستند که در قالب این کتاب و با شیوه کمیک ‌استریپ با تصویرسازی «حسین اجاقی» به مخاطبان معرفی می‌شوند.
حمیدرضا هوشمندان مدیر هنری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران توضیح داد که این مجموعه قرار است در 22 جلد برای کودکان و نوجوانان منتشر شود.
وی هدف اصلی بنیاد را از ورود به حوزه نشر کتاب برای این گروه سنی از مخاطبان - که به گفته‌ وی آن همه ارزش‌های دفاع مقدس را ندیده‌اند - معرفی این ارزش‌ها در قالب کتاب و آثار مکتوب به آن‌ها عنوان کرد.
هوشمندان با بیان این که این آثار را شماری از نویسندگان و شاعران نام‌آشنا تدوین کرده و سروده‌اند، یادآور شد که برخی از این کتاب‌ها نیز به قلم رزمندگان صاحب قلم دفاع مقدس نوشته شده است.
این مدیر هنری در عین حال تاکید کرد که بنیاد تلاش می‌کند با انتشار این آثار، ارزش‌های دینی و انقلابی و خصلت‌هایی مانند مردانگی، ازخودگذشتگی و دفاع از حریم وطن را به بچه‌ها منتقل کند.
در غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران کتاب‌های دیگری نیز مانند «مسافر سپیده‌دم» از سروده‌های «طیبه شامانی» با تصویرگری «بهناز زنگی»، «یک دنیا پروانه» با نگارش زنده‌ یاد «امیرحسین فردی» و تصویرگری روانشاد «علی نامور»، «قهرمان کوچک» سروده «عابد کریمی» با تصویرگری «لیلا اکبری» و .... ارایه شده است.

ویژه‌برنامه مهر و نیایش از روز 26 خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز شده و تا 4 تیر 1395 از ساعت 19 تا 23 پذیرای بازدید‌کنندگان است.

منبع خبر : http://www.ibna.ir

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵


۲۹ خرداد ۱۳۹۵