کتابخانه‌های کانون 8 میلیون کتاب برای کودک و نوجوان دارد

کتابخانه‌های کانون 8 میلیون کتاب برای کودک و نوجوان دارد

به گزارش عصرسه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در تشریح برنامه‌های تابستانی این کانون، اظهارکرد: اوقات فراغت فقط مخصوص دانش‌آموزان و یا مختص به تعطیلات سه ماه تابستان نیست، بلکه این زمان و برنامه‌ریزی در مورد آن برای هر کس نسبت به سلیقه، نیازهای روحی، سن و توان مالی متفاوت است.
وی افزود: برای یک نوجوان شاید اوقات فراغت سه ماه تابستان باشد البته در این میان اوقات فراغت را نباید همان ایام بیکاری دانست، چون در اوقات بیکاری اصولا فرد کاری برای انجام دادن ندارد، ولی در اوقات فراغت می‌تواند کارهای بسیاری را انجام دهد که هدف از آن کسب آرامش و لذت است.
حاجیان‌زاده یادآورشد: کانون با سابقه‌ای بیش از50 سال خدمت، اساسنامه خود را با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعداد ذاتی و ذوقی کودکان و نوجوانان تنظیم و طی سال‌های متمادی، فعالیت‌ها و برنامه‌های گوناگونی را اجرا و تجربه کرده است.
به گفته‌ مدیرعامل کانون مهارت ‌آموزی و کتاب و کتاب‌خوانی از محوری‌ترین رویکردهای مراکز فرهنگی کانون است.
وی افزود: کانون درسراسرکشور دارای 940 مرکز فرهنگی‌هنری شامل 771 مرکز ثابت، 101 سیار روستایی، 15 سیارشهری و 53 کتاب‌خانه پستی است که 19مرکز ثابت آن به کتابخانه فراگیرتبدیل شده است و درقفسه این کتاب‌خانه‌ها بیش از 8 میلیون جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان 6 تا 16 ساله یعنی مخاطبان کانون وجود دارد.
برگزاری جشنواره‌های ملی و استانی، همایش‌های کتاب‌خوانی، مراحل استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و نمایش عروسکی، برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برگزاری جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان از دیگربرنامه های بود که حاجیان به آن اشاره کرد و گفت: اولین مسابقه بازیگری خلاق برگرفته از کتاب‌های کانون ویژه مربیان سیار در راستای کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری جشن‌های قصه‌گویی استانی، بزرگداشت حافظ، بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی، ساخت عروسک‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌های فصل تابستان کانون است.
مدیرعامل کانون اجرای چهارنمایش جدید درمرکزتئاتر و تئاتر عروسکی و ادامه حرکت تریلی سیار نمایشی به استان‌های دیگر کشور را از جمله برنامه‌های این مرکز باسابقه کانون برشمرد.
وی دربخش سینمایی نیز توضیح داد: فیلم سینمایی پایان رویاها به کارگردانی محمد علی طالبی اکنون در مرحله تدوین است و امیدواریم برای نمایش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده شود.
حاجیان‌زاده در عین حال از تلاش کانون برای حضور فعال‌تر در فضاهای مجازی و تکمیل پروژه پرتال کودک در آینده نزدیک خبر داد.

منبع خبر :  http://www.irna.ir

سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵


۰۲ تير ۱۳۹۵