حمایت گروه دنیای عجیب از پروژه دوباره می خوانم گروه سلامت و هنر / گزارش تصویری

حمایت گروه دنیای عجیب از پروژه دوباره می خوانم گروه سلامت و هنر / گزارش تصویری

به گزارش سایت دنیای عجیب روز سه شنبه اول تیرماه 1395 طی دعوت از عده ایی از تصویرگران از سوی دنیای عجیب جمعی از دوستان تصویرگر و ما دنیای عجیبی ها برای اهدای کتاب های خود در غرفه گروه سلامت و هنر حضوربهم رساندیم و حمایت خود را از پروژه دوباره می خوانم اعلام کردیم .

جهاندوست مسئول انجمن سلامت و هنر در مورد فراخوان دوباره می خوانم اینچنین گفت : چندی پیش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کردم و متوجه شدم که به مدت 10 شب " میهمانی مهر و نیایش برای کودکان " ترتیب دادم. مسئولان کانون به من پیشنهاد دادند که اگر برنامه ای داشته باشیم به ما در این میهمانی غرفه ای خواهند داد و خودشان پیشنهاد کتاب را مطرح کردند.

ما در " میهمانی مهر و نیایش برای کودکان " به مدت 10 شب از 26 خرداد تا 4 تیر هر شب از ساعت 19 تا 23 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  واقع در خیابان حجاب آماده هستیم تا کتاب حتی کتاب دست دوم و محصولات فرهنگی اعم از بازی های فکری، سی دی و حتی لوازم التحریر را دریافت کنیم و به بیمارستان های کودک بدهیم. اگر کتاب یا محصول فرهنگی زیادی بدست ما برسد، آنها را به سایر مراکز و یا کودکان نیازمند می دهیم.

او تصریح کرد: ما فراخوان " دوباره می خوانیم " را اعلام کردیم تا مردم برای ساخت کتابخانه های بیمارستان های کودک و تجهیز آنها اقدام کنند. خوشبختانه در این مدت اطلاع رسانی خوبی از طرف خود مردم صورت گرفت و حتی ما در شهرهای دیگر یاورانی پیدا کردیم که به کمک ما می آیند.

مسئول انجمن سلامت و هنر اظهار داشت: خدا را شکر تمام بیمارستان های کودک مجهز به اتاق بازی و اسباب بازی هستند اما شرایط کتاب جور دیگری است. تنها یک بخش کوچک از اتاق بازی به کتاب اختصاص یافته و کتابخانه هویت مستقل ندارد. بر این اساس، تصمیم گرفتیم که در بیمارستان ها کتابخانه تاسیس کنیم.

وی با اشاره به ضرورت کتابخانه برای کودکان بیمار بیان کرد: برخی از کودکان بیمار مجبورند به خاطر بیماری بر روی تخت باشند و نمی توانند بازی کنند. اگر بیمارستان، کتابخانه داشته باشد کودکان می توانند در مدت بیماری خود سرگرم باشند ضمن اینکه از فواید کتابخوانی نیز بهره ببرند.

گروه سلامت و هنر ، فعالیت‌های خود را به تازگی و با هدف بهبود کیفیت زندگی کودکان بیمار و ایجاد فضایی آرام، شاد و امیدبخش در مراکز درمانى آغاز کرده است. صفحه اینستاگرام گروه سلامت و هنر(HEART)، این گروه را غیردولتی و غیرانتفاعی و شاخه‌ای از شبکه جهانی تحقیقات و آموزش علمی (USERN) معرفی کرده است. از دیگر اهداف این گروه می‌توان به فراهم نمودن بستر هنر برای ارائه بهتر خدمات درمانی، آگاهی‌بخشی در مورد تاثیر هنر در سلامت و کاهش اظطراب و کنترل درد بیماران و خانواده‌های آنان اشاره کرد.

مصاحبه های انجام شده با تصویرگران درباره پروژه دوباره می خوانم توسط پایگاه خبری کانون پرورش فکری  کودک ونوجوان :

لیدا معتمد  : لینک مصاحبه

رضا مکتبی : لینک مصاحبه

هما رستمی : لینک مصاحبه

گلناز والا معتمد : لینک مصاحبه

حسین شیشه گر : لینک مصاحبه

مرجان مظاهری پور : لینک مصاحبه

علی محمدی : لینک مصاحبه

آرزو قلی زاده : لینک مصاحبه

احمد موسوی : لینک مصاحبه

پیش تر گروه دنیای عجیب در حمایت از فروش آثار نمایشگاه تاب تاب نقاشی گروه سلامت و هنر که به نفع کودکان بیمار بود اقدام به برگزاری نمایشگاه آنلاین مجازی کرد و هم اکنون شما می توانید آثار را در گالری سایت دنیای عجیب ببینید .

لینک آلبوم نمایشگاه تاب تاب نقاشی گروه سلامت و هنر جهت فروش آثار به نفع کودکان بیمار : 

آلبوم اول

آلبوم دوم

از گروه سلامت و هنر و خانم جهاندوست کمال تشکر را داریم به خاطر دعوت از گروه دنیای عجیب . به امید همکاری های بیشتر در آینده نزدیک

تصویرگران حاضر در این پروژه که به دعوت دنیای عجیب در این حرکت شرکت کردند :

خانم ها : گلناز والا معتمد . لیدا معتمد . مرجان مظاهری پور . آرزو قلی زاده . هما رستمی . مهسا درت التاج تهرانی . کیانا میرزایی .صدیقه شاهوردی شهرکی

آقایان : رضا مکتبی . سید میثم موسوی . احمد موسوی . علی محمدی . بابک اسماعیلی . حسین شیشه گر

و ممنونیم از تصویرگران عزیزی که کتاب هاشون رو فرستادند خانم ها : مهرناز سراج . نرگس محمدی . آنیتا هاشمی مقدم . شیوا ضیایی . راحله جمعه پور

اگر علاقمند هستید برای فرستادن کتاب هایتان و اهدا آنها به گروه سلامت و هنر  لطفا شماره تماس خود را برای ما از طریق ایمیل ارسال کنید .

wonderlandgroupp@yahoo.com


۰۲ تير ۱۳۹۵