«ما گل‌های خندانیم» پرویز کلانتری روی پیشخان کتاب کودک

«ما گل‌های خندانیم» پرویز کلانتری روی پیشخان کتاب کودک

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهار جلد از مجموعه «ما گل‌های خندانیم» نوشته پرویز کلانتری از سوی انتشارات شهر قلم منتشر شده است. این مجموعه روایت پرویز کلانتری از مردمان ایران است. وی این کتاب‌ها را درباره اقوام ایران و به پاسداشت آنها نوشته است.
عناوین این مجموعه عبارتند از: «خوش آمدی آدم برفی» با تصویرگری پرویز کلانتری، «لباس گیلکی سارا» با تصویرگری رویا بیژنی، «تارکان پسر چابک‌سوار» با تصویرگری نفیسه شهدادی و «صید بزرگ‌ترین ماهی» با تصویرگری فریده شهبازی.
در بخشی از کتاب «خوش آمدی آدم برفی» می‌خوانیم: «حمید شال گردنش را باز کرد و به گردن آدم برفی انداخت. او با آدم برفی دوست شد. حمید هر روز پیش آدم برفی می‌رفت و با هم بازی می‌کردند. هوا کم کم داشت گرم می‌شد. حمید یک روز دید که آدم برفی حالش خوب نیست؛ لاغر شده بود. حمید با کمک بچه‌ها از برف‌های حیاط مدرسه جمع کردند و به آدم برفی چسباندند. حال آدم برفی بهتر شد. اما حمید فکر کرد که تا چند روز دیگر برف‌ها آب می شود...»
در بخشی از کتاب «تارکان پسر چابکسوار» نیز می‌خوانیم: «تارکان برای اولین بار می‌خواست در مسابقات اسب‌دوانی شرکت کند و با چابک‌سواران هم سن و سالش مسابقه بدهد. او افسار اسبش «اترک» را گرفته بود و منتظر پدرش بود تا با هم تمرین کنند. اسبش داشت علف می خورد. پدرش جلوی آلاچیق با مادر و خواهرش «آیلار» حرف می زند. آیلار به زودی به خانه شوهر می‌رفت و پدر و مادرش باید جهیزیه‌ای برای آیلار فراهم می‌کردند...»
پرویز کلانتری از نقاشان و تصویرگران پیشکسوت ایران است. دست او در نوشتن هم قوی است. دغدغه‌های کلانتری در نقاشی‌ها و تصویرگری‌هایش، گذشته تا کنون ایران بوده است. ایرانی که به قول او فقط تهران نیست! درمجموعه «ما گل‌های خندانیم» داستان‌های کلانتری با تصویرگری خود او و مجموعه‌ای از بهترین تصویرگران، از فرزندان ایران می‌گوید.  
انتشارات شهر قلم چهار جلد از مجموعه «ما گل‌های خندانیم» را در قالب 24 صفحه مصور رنگی با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 120 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

پرویز کلانتری، نویسنده، نقاش و تصویرگر ایرانی، بهار امسال پس از طی دوره طولانی بیماری از دنیا رفت. نگاه متفاوت و متعهد این هنرمند برجسته به فضاها و طبیعت ایران، او را در میان هنرمندان تجسمی منحصر به فرد کرده بود.

منبع خبر : ایبنا

شنبه 5 تیرماه 1395


۰۵ تير ۱۳۹۵