بازچاپ کتابی از نقاشی‌ها و آروزهای کودکان فلسطینی

بازچاپ کتابی از نقاشی‌ها و آروزهای کودکان فلسطینی کتاب «قدس رویای ما» با مقدمه و ترجمه غلامرضا امامی پس از انتشار ۲۱۰ هزار نسخه، بار دیگر تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روز جهانی قدس، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ششمین چاپ از کتاب «قدس رویای ما» را با مقدمه و ترجمه غلامرضا امامی وارد بازار کتاب کرد.

این کتاب پیش از انتشار در این نوبت، تاکنون در ۲۱۰ هزار نسخه ترجمه و منتشر شده است.

«قدس رویای ما» در برگیرنده مجموعه‌ای از نقاشی‌های کودکان فلسطینی است. این نقاشی ها همزان با سال جهانی کودکان و توسط کودکان فلسطینی درباره کشورشان کشیده شده است و پس از آن هر کدام از آنها با جمله و عبارتی در داخل کتاب قرار گرفته است.

امامی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: از کودکان فلسطینی خواستیم قدس را در رویای خود برای ما بکشند و این حاصل آن است:  آیا قدس را برای ما می‌کشی؟ دختر کوچک  شانه‌اش را به نشانه «نه» بالا انداخت. چرا؟ او جوابی نداد. چه چیزی را می‌کشی؟ صورت کوچکش از هم باز شد، مدادهای رنگی را برادشت و با خوشحالی پاسخ داد: من عروسکی را می‌کشم که آن را وقتی به «قدس» بر می‌گردم با خودم ببرم.

در بخشی دیگری از این مقدمه آمده است: ما صدها نقاشی را گرد هم آوردیم. همه شبیه به هم و در عین حال گونه‌گون، اما همه آنها تکان دهنده. نقاشی‌هایی که نمایشگر رنج و سختی که موضوع اصلی آنها نشانه‌های رازگونه سرزمین فلسطین بود و خاطرات هم هوایی. نقاشی‌ها چنین می‌گویند: آنها سرزمین ما را دزدیدند و کودکی ما را. ولی قدس هنوز برای کودکان فلسطینی هزاران داستان و اسباب بازی و نقاشی در خود دارد.

نقاشی‌های این کتاب در سه بخش رویا، آزادی و بازگشت تقسیم شده است.

کتاب «قدس رویای ما» در چاپ تازه و با شمارگان ۲ هزار نسخه برای گروه‌های سنی «ب» و «ج» تالیف و منتشر شده است.

یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵


۱۳ تير ۱۳۹۵