انیمیشن «صورتی» به تولید رسید

انیمیشن «صورتی» به تولید رسید

محبوبه محمدزکی کارگردان عرصه انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های اخیر خود گفت: حدود دو هفته پیش کار صداگذاری جدیدترین اثرم با عنوان «صورتی» به پایان رسید و در حال حاضر این انیمیشن برای گروه سنی بزرگسالان آماده نمایش است. فیلمنامه این اثر را خودم نوشتم اما در نگارش آن از مشاوره های استادانی همچون مریم کشکولی نیا، مهناز راوند و امیر سحرخیز بهره بردم.

وی درباره مضمون انیمیشن «صورتی» که در ۵ دقیقه و بدون دیالوگ ساخته شده است، توضیح داد: اکثر بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص علاوه بر دردهای جسمانی و ناراحتی‌های فیزیکی از مشکلاتی که روح و روان آنها را درگیر می‌کند نیز رنج می‌برند و چه بسا مشکلات روانی آزار بیشتری برای آنها داشته باشند. ترس از مرگ، مشکلات اجتماعی، آینده نامشخص و ... از جمله دغدغه‌های آنها است. این انیمیشن در واقع برشی از زندگی و روزمرگی زنی مبتلا به بیماری در دنیای ماشینی است.

این انیماتور افزود: او در طول فیلم امیدوارانه برای غلبه بر بیماریش تلاش می‌کند. گاهی می‌هراسد، خسته می‌شود، اما نا امید نمی‌شود و در نهایت خود را از تعلقات دنیای مادی رها می‌کند. در بخش‌هایی از فیلم مرز بین رویا و واقعیت شکسته می‌شود که نمایانگر تمایل زن به حرکت به سمت دنیایی ماورایی است.

به گفته وی، انیمیشن «صورتی» علاوه بر نمایش بخشی از مشکلات و هراس‌های یک زن بیمار به مفاهیمی چون زندگی، امید و جاودانگی نیز می‌پردازد.

محمدزکی بیان کرد: هدف اصلی «صورتی» حضور در جشنواره ها است و در حال حاضر برای حضور در جشنواره فیلم «سلامت» اعلام آمادگی کرده‌ایم. البته کارهای مربوط به حضور این انیمیشن در  جشنواره ها را تازه شروع کرده ایم.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه «صورتی» یک موضوع جهانشمول دارد از نمادهای بومی در آن استفاده نکرده ایم و شکل تصویری آن هم به همانگونه جهانی است.

سایر عوامل «صورتی» عبارتنداز انیمیت: آتنا فردوسی و محبوبه محمدزکی، طراحی صحنه: الهه چراغی، صدا و موسیقی: بهروز شهامت.

محبوبه محمدزکی کار انیمیشن را از سال ۲۰۱۲ زمانی که دانشجوی انیمیشن بود شروع کرد. در سال ۲۰۱۴ انیمیشن کوتاه «جوجه ماشینی» را به عنوان پایان نامه عملی اش ساخت که در بخش مسابقه جشنواره هایی چون (AISFF)، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه روزنبرگ، Short Shorts، AnimaMundi، جشنواره انیمیشن هلند و ... شرکت کرد.

پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵


۲۴ تير ۱۳۹۵