«ناسور» برای اکران تدوین مجدد می‌شود

«ناسور» برای اکران تدوین مجدد می‌شود

کیانوش دالوند کارگردان انیمیشن «ناسور» درباره زمان اکران آن به خبرنگار مهر گفت: درصدد هستیم «ناسور» را مهرماه در سینماها اکران کنیم البته اطلاعات دقیق تر در اختیار محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند تهیه کنندگان فیلم است چون مسائل مربوط به اکران فیلم را آنها پیگیری می کنند.

وی درباه تغییراتی که در این فیلم نسبت به نسخه ارائه شده به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به وجود می آید، توضیح داد: برای اکران عمومی تدوین مجددی روی فیلم انجام می گیرد و کار در کلیت تغییرات اندکی خواهد کرد. به عنوان نمونه تصمیم دارم سکانسی را که در نسخه جشنواره فیلم فجر حذف کرده بودم مجددا به فیلم بازگردانم.

دالوند درباره تولید سریال ۱۳ قسمتی «قلمرو سیمرغ» که اقتباسی مستقیم از داستان های شاهنامه است، بیان کرد: فیلمنامه این سریال نوشته و حدود ۶۰ - ۷۰ درصد از مراحل پیش تولید نیز سپری شده است به این معنا که کاراکترها و محیط داستان ساخته شده اند.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: همچنین در زمینه ساخت فیلم سینمایی «تاج و زنجیر» نیز کارهایی انجام شده که امیدوارم شرایط تولید هر دو اثر فراهم شود. در حال حاضر درگیر تولید چند پروژه دیگر نیز هستم که ترجیح می دهم تا قطعی نشدن شرایط تولید، درباره شان صحبت نکنم.

«ناسور» روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیانی است که از امام حسین (ع) دعوت کرده تا به کوفه بیایند و زمانی که می شنود سپاه امام به کوفه نزدیک شده است از این شهر خارج می شود تا با ایشان روبرو نشود اما از بد حادثه به صورت کاملا ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می شود تا دست رد به سینه امام بزند. از سوی دیگر نیز واقعه کربلا بخش اعظمی از داستان «ناسور» را در بر می گیرد. به عبارت دیگر «ناسور» راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است.

فیلم سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه کنندگی مشترک محمد حسین قاسمی و داریوش دالوند تهیه و تولید شده است. کیانوش دالوند و مهدی تراب بیگی از نویسندگان انیمیشن سینمایی «ناسور» هستند که این فیلمنامه بر اساس طرحی از مهدی پیرزادی و محمدرضا یارمحمدی نوشته شده است.

پروژه سینمایی «تاج و زنجیر» یک اقتباس آزاد از اسطوره های شاهنامه است که توسط بخش خصوصی تولید می شود.

یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵


۲۷ تير ۱۳۹۵