لوح افتخار iBBY به فرزاد فربد رسید

لوح افتخار iBBY به فرزاد فربد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش، کمیته جوایز شورای کتاب کودک آثار منتخب ایرانی فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۶ را معرفی کرد و از میان آثار برتر سال‌های گذشته کتاب‌های «آرش، حکایت تیر انداختن مرد قصه‌گو» نوشته مرجان فولادوند، نشر افق را در بخش تالیف، «مترسک و خدمتکارش» ترجمه فرزاد فربد، نشر پنجره را در بخش ترجمه و «زال و سیمرغ» با تصویرگری مانلی منوچهری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در بخش تصویر برای معرفی به فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۶ برگزید.

«مترسک و خدمتکارش»، از میان دو اثر دیگر توانست لوح افتخار iBBY را از آن خود کند. این کتاب، یکی از آثار فیلیپ پولمن، درباره مترسکی است که بر اثر صاعقه زنده میشود و پس از آشنایی با پسربچه‌ای یتیم، او را به عنوان خدمتکارش می‌پذیرد. مترسک تصمیم می‌گیرد به همراه خدمتکارش سرزمین‌هایی را که فکر می‌کند مال او بوده و دیگران غصب کرده‌اند، پس بگیرد.

بنا بر اعلام شورای کتاب کودک، معرفی پدیدآورندگان برای دریافت لوح افتخار و درج اطلاعات آثارشان در فهرست افتخار، فرصتی استثنایی برای معرفی کتاب‌های برتر ایرانی است. الواح افتخار طی مراسمی در سی و پنجمین کنگره بین المللی ادبیات کودک و نوجوان (نیوزیلند، ۲۰۱۶) به پدیدآورنده‌ها از ۷۷ کشور عضو IBBY اهدا خواهد شد. فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY، فهرستی از آثار برجسته و برگزیده و تازه منتشرشده‌ای است که هر دو سال یک‌بار، به منظور تجلیل از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کشورهای عضو IBBY ارائه می‌شود.گزینش این آثار تنها از سوی شعبه‌های ملی صورت می‌گیرد.

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵

۰۳ مهر ۱۳۹۵