نمایشی که عروسک‌هایش بر صحنه جان می‌گیرند

نمایشی که عروسک‌هایش بر صحنه جان می‌گیرند

 نمایش "امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا" به کارگردانی زهره بهروزی‌نیا در تماشاخانه سه نقطه به صحنه می‌رود. زهره بهروزی‌نیا با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه این اثر توسط نیما دهقانی بر اساس سرگذشت "حلاج" نوشته است و داستان همسر حلاج روایت می‌شود.

او ادامه داد: در این نمایش به عنوان مخاطب نمی‌توانیم متوجه شویم که آیا این زن، همسر حلاج است یا زنی که در خیال خود به آن رسید و این داستان‌ها را بازگو می‌کند؟

بهروزی‌نیا خاطرنشان کرد: این نمایش، صرفا کاری عروسکی نیست و نمی‌توان آن را در زیر مجموعه کارهای عروسکی یا غیرعروسکی قرار داد. در واقع بینابین است و در هر دو ژانر قرار می‌گیرد. تکنیکی که از آن در این نمایش استفاده می‌شود آنست که عروسک‌ها از پیش ساخته نشدند و در صحنه شکل می‌گیرند و شخصیت پیدا می‌کنند.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: تماشاگر از آغاز نمایش، عروسکی را نمی‌بیند و بازیگر با ابزارهایی که در صحنه در اختیار دارد عروسک‌ها را خلق می‌کند.

او در رابطه با اجرای این نمایش در تماشاخانه سه نقطه توضیح داد: پیش از این کار را به صحنه برده بودم و  اجراهای موفقی در سطح بین‌الملل داشتیم، به همین دلیل تصمیم به اجرای دوباره آن گرفتم و امکان آن در تماشاخانه سه نقطه ایجاد شد.

نمایش"امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا" به کارگردانی زهره بهروزی‌نیا از 17 آبان تا 19 آذرماه ساعت 18 به مدت 40 دقیقه در تماشاخانه سه نقطه به صحنه می‌رود. مهرنوش شریعتی بازیگر و بازی‌دهنده عروسک این اثر است.


۱۵ آبان ۱۳۹۵