نوش‌آفرین انصاری: «با من بخوان» باید به دنیا معرفی شود

نوش‌آفرین انصاری: «با من بخوان» باید به دنیا معرفی شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همایش دو سالانه «با من بخوان» صبح امروز (پنجشنبه 20 آبان‌ماه) با حضور نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک و جمعی از اهالی فرهنک و فعالان و مربیان حوزه کودک و نوجوان در تالار گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شد.

انصاری در این همایش با اشاره به درگذشت بانو توران میرهادی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، گفت: من، در سال ۱۳۴۲ با زنده‌یاد توران میرهادی آشنا شدم.  همان زمان بود که به عضویت انجمن مردم‌نهاد شورای کتاب کودک درآمدم. کار ما در شورای کتاب، متکی بر کار داوطلبانه بود. بعد از آن بود که برای پاسداری از زبان فارسی در پروژه فرهنگنامه در شورای کتاب کودک با حمایت و همراهی زنده‌یاد میرهادی فعالیت داشتم.

وی افزود: کتابداران به‌عنوان خادمان جامعه باید مجموعه‌های مختلف را رده‌بندی کنند تا مراجعه‌کنندگان به‌راحتی بتوانند به کتاب‌های موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، شورای کتاب کودک باید با پایداری به کار خود ادامه بدهد و طرح‌های گوناگونی پیرامون خواندن و تأسیس کتابخانه‌ها اجرا کند. فعالیت‌های درخشانی همچون «با من بخوان» باید به فراتر از سرزمین ایران برود، به دنیا معرفی شود و پیام‌آور بهزیستی برای کودکان و نوجوانان باشد.

دبیر شورای کتاب کودک با اشاره به اهمیت فعالیت‌هایی که شورای کتاب کودک تا امروز انجام داده، بیان کرد: در دهه ۶۰ شورای کتاب کودک با طرح مسائلی چون کودکان کار، کودکان پناهنده و نیازمند توجهات ویژه، آتش به‌ جان همه انداخت و  چگونگی ساخت کتابخانه و ایجاد شرایط این کار برای چنین کودکانی را ایجاد کرد. ادبیات کودکان و نوجوانان از امکاناتی برای پاسخگویی به نیازها لبریز است و کلید این امکانات در دست کتابداران و مروجان آگاه است.

همایش دو سالانه «با من بخوان» با اجرای برنامه‌های متنوع و در حضور نویسندگان، کودکان و والدین آن‌ها، امروز و فردا در تالار گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در حال برگزاری است.

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵


۲۲ آبان ۱۳۹۵