«جسم خاکستری» انیمیشنی با فضای سوررئال

«جسم خاکستری» انیمیشنی با فضای سوررئال

سمانه شجاعی کارگردان عرصه انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: به تازگی همسرم امین کفاش زاده نگارش فیلمنامه ای با عنوان «جسم خاکستری» را به پایان رسانده است و ما این فیلمنامه را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فرستاده ایم و منتظریم ببینیم که با ساخت این اثر موافقت می شود یا نه.

وی افزود: این اثر ۷ دقیقه ای موضوع اجتماعی دارد و از فیلم قبلی من با عنوان «اکتسابات انتسابی» سمبلیک تر است و داستانی سوررئال و توهمی دارد و با تکنیک ۲ بعدی کامپیوتری ساخته می شود که در صورت موافقت با طرح آن هرچه زودتر شروع به ساخت «جسم خاکستری» می کنیم.

این کارگردان عنوان کرد: از زمانی که کار نقاشی می کردم گرایشم به سمت رئالیسم نبود و حتی فضای فانتزی هم من را جذب نمی کرد، اما فضای سوررئال در انیمیشن برایم جذاب بود به همین علت ترجیح می دهم به سمت فیلمنامه هایی بروم که ضمن برخورداری از تم اجتماعی دارای پیچیدگی های خاص داستانی باشند. دوست دارم چنین فیلمنامه هایی را با فضای سوررئال در هم آمیزم تا توجه مخاطب را به به آن موضوع ساده جلب کنم؛ موضوعاتی که بارها و بارها آنها را دیده ایم و از کنارشان رد شده ایم. با این کار می خواهم بگویم می توان از زوایای مختلف به یک موضوع نگاه کرد.

شجاعی در پایان با اشاره به موفقیت های «اکتسابات انتسابی» عنوان کرد: به تازگی این فیلم برای نمایش در جشنواره ای در چک پذیرفته شده که قرار است از ۲ تا ۷ می برگزار شود. همچنین در جشنواره «فست انکا» اسلواکی نیز پذیرفته شده است.


۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶