افزایش غرفه‌های سالن کودک در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران

افزایش غرفه‌های سالن کودک در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران به گزارش سرویس نشروچاپ «آرتنا»، نادر قدیانی با بیان اینکه در سالن کودکان و نوجوانان سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران حدود 400 ناشر ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: مطابق بندهای آیین‌نامه‌ی ناشران مستقل می‌بایست شرایط خاصی داشته باشند تا امتیاز دریافت غرفه‌ی مستقل را دریافت کنند.

قدیانی ادامه داد: در نمایشگاه امسال 290 غرفه‌ی مستقل برپا شد که این تعداد باتوجه به نمایندگی‌هایی که برخی از ناشران دریافت کرده‌اند، به 340 غرفه می‌رسد.

وی افزود: همچنین 60 ناشر به دلیل تعداد کم کتاب‌هایشان شرایط دریافت غرفه‌ی مستقل را نداشتند که برای آنان یک غرفه‌ی جمعی به وسعت 100 متر مربع ساماندهی شد. از این ناشران کوچکترین وجهی دریافت نشده و مقرر شد پس از پایان کار نمایشگاه با آنان تسویه‌حساب صورت گیرد.

رییس هیئت مدیره‌ی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، ضمن اشاره به پژوهش‌هایی که برای ساماندهی بهتر نمایشگاه انجام گرفته است، بیان کرد: امسال حدود 100 غرفه‌ی کودک به ناشران کم‌کتاب اختصاص دادیم و بنابراین نمایشگاه سال جاری در مقایسه با نمایشگاه بیست و نهم از 100 غرفه‌ی بیشتر برخوردار است.

به گفته‌ی قدیانی در نمایشگاه سی‌اُم بالغ بر 30 هزار عنوان کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان عرضه شده است.

نادر قدیانی با بیان اینکه در حال حاضر سالن کودک دارای 10 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و 6 هزار متر مربع غرفه است، تصریح کرد: موقعیت سالن در نمایشگاه امسال مناسب است اما همچنان قابل بهبود است. ما امیدوار هستیم در سال‌های آینده بتوانیم هزار متر مربع به مساحت سالن‌های کودک اضافه کنیم.

وی در خصوص واگذاری سالن کودک به بخش خصوصی گفت: چند سال است که واگذاری نمایشگاه کتاب به بخش خصوصی از طریق کمیته‌های نمایشگاه آغاز شده و امسال برای اولین بار شاهد واگذاری بیشتر در این زمینه هستیم. امیدوار هستیم موارد مثبت و منفی این موضوع بررسی شده و در نمایشگاه سی‌ویکم مورد توجه قرار گیرد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶