آثار و زندگی اهالی قلم کتاب شود

آثار و زندگی اهالی قلم کتاب شود شاعر و نویسنده کودک و نوجوان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، روز قلم 14 تیر ماه را فرصتی دانست تا نگاهی به زندگی و آثار بزرگان اهل قلم داشته باشیم و آنها را به جامعه معرفی کنیم.
ناصر کشاورز اظهار داشت: مسئولان و همه افرادی که باور دارند، ادبیات، هنر و نوشتن در پیشبرد اهداف جامعه تاثیر دارد، باید به همان اندازه به اهالی قلم و آثار آنها ارج و احترام بگذارند.
کشاورز ادامه داد: لازم است ناشران و موسسه های فرهنگی درباره آثار و زندگی اهالی قلم در دوران حیات آنها کتاب های مختلفی بنویسند تا این کتاب ها مورد استفاده نویسندگان جوان برای گرفتن الگو از آنها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بهترین شیوه تکریم اهل قلم، توجه به آثار آنهاست، ‌اضافه کرد: برگزاری جوایز مختلف کتابی در سال های اخیر یکی از مصادیق این توجه و تکریم است زیرا آثار منتشر شده از سوی اهالی قلم در جشنواره ها، جوایز و برنامه های مختلف مورد ارزشیابی و نقد قرار می گیرند و گزینش می شوند.

** توجه به پاسداشت حرمت معنوی قلم و اهالی قلم
مدیر انتشارات چکه نیز بر ضرورت تکریم اهل قلم تاکید کرد و به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: روز قلم می تواند جرقه ای برای یادآوری کتاب و نویسندگان به مردم باشد.
مسعود صفوی با بیان اینکه پاسداشت حرمت معنوی قلم و اهالی آن مهمترین انتظار آنهاست که باید از سوی دولت و نهادهای موظف دولتی بطور شایسته برآورده شود، افزود: روز قلم باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود زیرا اهالی قلم فرهیخته ترین قشر جامعه هستند؛ قشری که تلاش می کند، سواد و آگاهی را در جامعه افزایش دهد.
به گفته وی، از صاحب قلم به دلیل رسالت مقدسی که بر عهده دارد، انتظار می‌رود مراقب قلم خود باشد و در خلق آثار انصاف و عدالت را رعایت کند.
مدیر انتشارات چکه افزود: ساز و کار روز قلم باید به گونه ای باشد که مردم به صورت مستقیم با اهالی قلم دیدار کنند و درد دلها و انتظارات و صحبت های خود را به صورت رو در رو به نویسندگان مورد علاقه خود بگویند.
وی بیان اینکه انتشار کتاب درباره اهل قلم باید از سوی ناشران افزایش پیدا کند، توضیح داد: این کتاب ها باید به گونه ای اهالی قلم را به مردم معرفی کند که جنبه عمومی بر جنبه تخصصی آن غالب باشد، امروزه نویسندگان و مترجمان فضاهای خوبی برای معرفی آثارشان در اختیار دارند.
به گفته صفوی، انتشار فصلنامه ها نقد کتاب در حوزه های مختلف یکی از این بسترهاست که زمینه نقد مناسب آثار منتشر شده را فراهم می کند.
14 تیر ماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی روز قلم نام گرفته است.

۰۵ تير ۱۳۹۶