اکران انیمیشن‌های ایرانی در آمریکا

اکران انیمیشن‌های ایرانی در آمریکا

به گزارش ایسنا، این برنامه را «شید فیلم» با همکاری کمپانی فرانسوی دریم‌لب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا کرده است.

در این شب، انیمیشن‌های کارگردانان ایرانی با شعار «پیدا کردن یک دوست مثل خودم» به صورت رایگان نمایش داده می‌شود. 

این اولین بار است که این شب برای کودکان ایرانی در امریکا برگزار می‌شود و گفته می‌شود که هدف شید فیلم از این برنامه ایجاد هم‌صدایی و هم‌دلی و دوستی میان کودکان ایرانی و آشنایی با یکدیگر است.

این شب که  برای اولین بار با حضور و به میزبانی کودکان ایرانی مقیم آمریکا برگزار می‌شود، با هدف ایجاد هم صدایی، همدلی، آشنایی با یکدیگر و دعوت از کودکان  ملیت‌های دیگر برای تماشای  انیمیشن‌های ایرانی است.

در «شب یک دوست مثل خودم» که یک‌شنبه ۱۶ مهرماه جاری در سینِما آنجلیکای شهر پلی‌نو در دالاس برپا می‌شود، فیلم‌های «روباهی که به دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گودرزی، «سیاه یا سفید» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده، «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی، «بزهای ابری» به کارگردانی حمید کریمیان و «ماه مهربان» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی نمایش داده می‌شود.

دست‌اندرکاران «شید فیلم» اعلام کرده‌اند که سعی دارد با انتخاب فیلم‌های قابل دفاع و ارزشمند از کلیه فیلم‌های پارسی زبان ایران و جهان حمایت کند تا علاوه بر آشنایی خارجی‌ها با فرهنگ و هنر ایران و پارسی‌زبانان، باعث حفظ رابطه و پیوندهای ایرانیان خارج از کشور مخصوصاً نسل جدید و جوان با فرهنگ و هنر ایرانی باشد.


۱۶ مهر ۱۳۹۶