کانون پرورش فکری برای کودکان زلزله زده کرمانشاه کتاب و اسباب‌بازی جمع آوری می کند

کانون پرورش فکری برای کودکان زلزله زده کرمانشاه کتاب و اسباب‌بازی جمع آوری می کند به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پی وقوع زلزله استان کرمانشاه جمعی از مربیان کانون از نخستین ساعت‌های وقوع این حادثه در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده حاضر شدند و با مهربانی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آغوش گرم خود را به روی کودکان و نوجوانان ساکن این مناطق گشودند.
کانون با تشکیل ستاد ویژه امدادرسانی فرهنگی قرار است علاوه بر اعزام مربیان، کتاب‌خانه‌های سیار، هنرمندان و نویسندگان، مجموعه‌ای از تولیدات و محصولات فرهنگی خود شامل کتاب، اسباب‌بازی و سرگرمی و نوشت‌افزار را نیز به کودکان ساکن این مناطق اهدا کند.
همچنین این ستاد با انتشار فراخوانی برای جمع‌آوری این اقلام فرهنگی که مردم نوع‌دوست ایران آن را هدیه می‌کنند، اعلام آمادگی کرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند از 25 تا 30 آبان 96 هر روز حتی روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 18 هدایای خود را در تهران در منطقه‌ مرکزی شهر به مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب، در منطقه شمال تهران به مرکز شماره 16 کانون در خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه) پارک کودک با شماره تماس (22752178) تحویل دهند.
همچنین در مناطق شرق تهران مرکز شماره 30 کانون بالاتر از فلکه سوم تهران‌پارس نبش 212 شرقی، تلفن (77373850)، در منطقه غرب مرکز شماره 40 در بزرگراه آیت‌الله کاشانی، بلوار اباذر نرسیده به خیابان پیامبر، پارک میعاد شماره تماس (44077723) و در جنوب تهران، مرکز شماره 24 کانون واقع در خیابان فدائیان اسلام، نرسیده به حسین‌آباد، تلفن (36802244) آماده دریافت هدایا و اقلام فرهنگی همشهریان است.
مردم دیگر نقاط کشور نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز کانون در شهرهای مختلف ایران هدایای خود را به مربیان این مراکز تحویل دهند.
بر اساس این گزارش، به زودی دامنه فعالیت‌های کانون همزمان با پایان عملیات نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده گسترش پیدا می‌کند و گروه‌های بیشتری شامل مربیان و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان به این مناطق اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 7 صبح امروز، چهارشنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است و رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی روز گذشته در منطقه زلزله زده حاضر شدند و بسیاری از مسئولان کشوری همچنان در منطقه حضور دارند.

۲۴ آبان ۱۳۹۶