جزییات مراسم ۵۵ سالگی شورای کتاب کودک

جزییات مراسم ۵۵ سالگی شورای کتاب کودک

به گزارش ایسنا، این مراسم روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در  مرکز آفرینش‌های هنری  کانون پرورش کودکان و نوجوانان با یادبودی توران میرهادی آغاز می‌شود. سایر بخش‌های این مراسم به دستاوردهای سال ۱۳۹۶، تجلیل از پدیدآورندگان و ناشران، اعلام آثار دریافت کننده نشان «ماهی سیاه کوچولو»(آثار برگزیده) و شایسته تقدیر سال ۱۳۹۵ اختصاص دارد.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای انتشاراتی و فرهنگی «خانواده بزرگ شورا» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در محوطه چارسو برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی – پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۴۱ تأسیس شده است. این سازمان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و اعضای آن نیروهای داوطلب هستند. شورا در حال حاضر حدود ۷۰۰ عضو (رسمی و وابسته) دارد و بنا بر اعلام، هزینه‌های خود را از راه حق عضویت، حمایت‌های مردمی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و حق‌التالیف فرهنگنامه به دست می‌آورد.

کمک به شکوفایی ادبیات اصیل ایرانی برای کودکان و نوجوانان، کمک به اعتلای کیفی و کمی منابع ادبی و اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، کمک به دسترسی هرچه بیشتر کودکان ایرانی به کتاب و انواع منابع ادبی و اطلاعاتی، تشویق و حمایت پدیدآورندگان و ناشران ایرانی برای خلق آثار باارزش ادبی و اطلاعاتی، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش افراد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، مشاوره، تبادل نظر و گفت‌وگو با پدیدآورندگان، صاحب‌نظران و مخاطبان کودک و نوجوان، والدین، کتابداران و مربیان، ارتباط فعال و مستمر با سازمان‌های داخلی، خارجی و افراد (حقیقی و حقوقی)، تهیه آثار نمونه مانند فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و ایجاد سازمان مناسب برای تدوین آن، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، گردآوری منابع و ارائه خدمات کتابخانه‌ای و ایجاد کتابخانه‌های کوچک از اهداف شورای کتاب کودک اعلام  شده است.


۰۷ بهمن ۱۳۹۶