تبریک سال نو 1397 از طرف گروه دنیای عجیب

تبریک سال نو 1397 از طرف گروه دنیای عجیب

لیدا معتمد
مدیر گروه دنیای عجیب

ضمن عرض تبریک مجدد سال نو خدمت همگی شما عزیزان هنرمند و تصویرگر لازم می دانم که مواردی را در آغاز سال نو مطرح کنم :

اول از همه چیز از تمام حمایت های خالصانه شما عزیزان که در هر پروژه ایی ما را همراهی کردید که شامل فراخوان های نمایشگاه های سالیانه و آنلاین گروهی و نمایشگاه های انفرادی ده روزه و تمرین ماه و کتاب های آنلاین و و و می شود کمال تشکر را دارم ... چرا که گروه دنیای عجیب با حمایت های شما نفس می کشد.

نکته ی دوم اینکه هر کسی یا هر گروهی بنا به هر دلیلی از ایده های گروه دنیای عجیب کپی برداری کند و به اسم خود به اجرا در بیاورد از دایره ی دوستان ما خارج خواهد شد و این به این دلیل است که ما برای به اجرا درآوردن ایده هایمان بسیار زحمت کشیدیم و هر روز و هر لحظه به فکر اجرای ایده هایی هستیم که برای شما مفیدتر و اجرای آن لذت بخش تر باشد .

نکته ی سوم اینکه گروه دنیای عجیب هرگز به دنبال مطرح کردن یک تعداد افراد خاص نمی باشد . مهم ترین نکته ایی که همیشه در گروه ما رعایت شده است فراهم کردن بستری گسترده برای به نمایش درآوردن تمامی آثار شما عزیزان به طور یکسان است و ما بر این اعتقاد هستیم که اینگونه فرصت ها می تواند مشوقی باشد برای تمام هنرمندانی که در اول راه هستند و تصویرسازی را به تازگی شروع کردند .

قبلا هم گفتیم گروه دنیای عجیب عضو ثابت ندارد و عضویت هم نمی پذیرد به این دلیل که شرکت در تمامی رویدادها و فراخوان های گروه دنیای عجیب برای عموم آزاد است از کودکان خردسال تا بزرگسالان و این یکی از عواملی است که ما همیشه برآن ثابت قدم هستیم.

بارها از دوستان شنیدم که می گویند :
آیا شما آثار ما را به نمایش می گذارید ؟ چون ما تا به حال کتاب تصویرسازی نکردیم .
باید بگویم که تصویرگر بودن هیچ ربطی به تعداد جوایز شما که در مسابقات داخلی یا خارجی گرفتید یا نگرفتید
به تعداد کتاب هایی که تصویرسازی کردید یا نکردید
و یا به تعداد نمایشگاه هایی که در آن شرکت کرده اید ... هیچ ربطی ندارد
اعتماد به نفس داشته باشید و آثار خود را به نمایش بگذارید و هرگز خط قرمزی را برای خود در نظر نگیرید. هیچ محدودیتی وجود ندارد .

و در آخر
سال خوبی را برای همگی شما عزیزان آرزومندم.
به امید روزهای خوش



گلناز والا معتمد
مدیر اجرایی گروه دنیای عجیب

دنیای عجیب یک رویکرد متفاوت در فعالیت تصویرگری داشت. تلاشی برای پیدا کردن استعدادها و معرفی آنها در کنار بزرگان تصویرگری. بیش از ۱۰ سال طول کشید تا بتواند هدف و خط مشی خود را نشان داده و میسر سازد. شاید اگر حمایتهای رسمی از این فعالیت صورت می‌گرفت، خیلی زودتر و به نتایج بهتری می‌رسید. ولی این بی‌تفاوتی انجمنها به جریانهای خودجوش، آنها را نا‌امید نمی‌کند. بلکه انگیزه‌ای می‌شود برای اینکه با کمک تصویرگران و حمایتهای آنها مسیرهای جدید را انتخاب کند.

اینترنت به عنوان یک مدیای تازه ولی موثر گوی رقابت را از رسانه‌های سنتی ربوده است و اگر در این رقابت پرجنب و جوش حاضر نشوی، حرفی برای گفتن نخواهی داشت.

وب سایت گروه تصویرسازی دنیای عجیب، همچون دیگر فعالیتهایش، تجربه‌ای متفاوت و مثال زدنی بود. بخشهای منحصر به فردی مثل تمرینها که تصویرگران جوان را به فعالیت گروهی در سایت ترغیب می کرد. پروژه‌هایی مثل کتاب آنلاین که سعی کرد از هر تصویرگر یک کتاب منتشر کند و به مجموعه‌ای بی‌نظیر تبدیل شد. فعالیت دنیای عجیب در شبکه‌های اجتماعی با هدف تعامل مستقیم با کاربران به صورت مستمر جریان دارد و مخاطبین بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. دو سال از فعالیت موفق این وب سایت می‌گذرد و جای بسی خوشحالی است که من هم عضوی از این گروه هستم.

سال نو، همیشه با برنامه‌ها و ایده‌های نو همراه است. برای دنیای عجیب و همه همکاران و تصویرگران آرزوی سالی پر از موفقیت و سلامتی دارم.


۱۷ فروردين ۱۳۹۷