نخستین سامانه آنلاین امانت کتاب طراحی شد

نخستین سامانه آنلاین امانت کتاب طراحی شد امیر جباری؛ مدیر بازاریابی اپلیکیشن «کتاپ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) بیان کرد: بازار کتاب‌های الکترونیکی در ایران طی چند سال گذشته رونق قابل توجهی پیدا کرده و اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان متنوعی با هدف افزایش سطح مطالعه تولید و عرضه شده است. فیدیبو، طاقچه و کتابراه از‌جمله این برنامه‌ها هستند. دسترسی به کتابخانه شخصی در هر مکان و هر لحظه از‌جمله مزیت‌های اصلی این برنامه‌هاست.

وی قیمت بالای خرید اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان را یکی از مشکلات بازار این برنامه‌ها ارزیابی کرد و ادامه داد: کاربران با پرداخت و خرید این کتاب‌ها به حق پدیدآورندگان برنامه احترام می‌گذارند و با توجه به اینکه در جریان تولید کتاب‌های الکترونیکی هزینه چاپ، کاغذ و نیروی انسانی حذف شده قیمت تمام شده این محصول بسیار پایین‌تر از کتاب‌های کاغذی است. 

جباری با تاکید بر قیمت بالای نرم‌افزار‌های کتاب‌خوان گفت: با توجه به حذف بسیاری از هزینه‌ها به نظر می‌‌رسد که همچنان قیمت این محصول بالاست.

 این فعال حوزه تولید نرم‌افزار‌های کتاب‌خوان با اشاره به تولید اپلیکیشن کتاپ ادامه داد: اپلیکیشن کتاپ به تازگی در اختیار کاربران قرار گرفته و ترکیب دو واژه «کتاب»  و «اپلیکیشن»، است. گروه طراحان این نرم‌افزار سعی کرده تا با ایده خلاقانه خود کتاب‌های الکترونیکی را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین حقوق پدیدآورندگان را نیز رعایت کند.

مدیر بازاریابی اپلیکیشن «کتاپ» در معرفی این نرم‌افزار جدید کتاب‌خوان بیان کرد: اپلیکیشن کتاپ با شعار، نخستین سامانه آنلاین امانت کتاب، به بازار معرفی شد که حاکی از تمرکز و خلاقیت طراحان است. «سامانه آنلاین امانت کتاب» به این معنی است که کاربر اپلیکیشن کتاپ(KetApp) کتاب‌ها را نمی‌خرد بلکه آن‌ها را به امانت می‌گیرد.

جباری افزود:  ساز و کار این برنامه شباهت زیادی به کتابخانه دارد. کاربران اپلیکیشن کتاپ با عضویت کتابخانه و پرداخت حق عضویت می‌توانند کتاب دلخواه را به امانت بگیرند. امانت کتاب به این معناست که کتاب در کتابخانه کاربر، ذخیره می‌شود. اما کاربران مجاز به اشتراک‌گذاری نیستند و افراد فقط با عضویت در کتابخانه می‌توانند کتاب بخوانند.

۲۴ مرداد ۱۳۹۷