هزاران نقاشی‌ باب راس در «لذت نقاشی» کجا هستند؟

هزاران نقاشی‌ باب راس در «لذت نقاشی» کجا هستند؟

نشریه نیویورک تایمز به دنبال یافتن جواب این سوال رفته است و متوجه شدند هزاران نقاشی باب در شرکت Bob Ross واقع در هرندن ویرجینیا نگهداری می‌شوند.

جوان کوالاسکی، مدیرعامل شرکت Bob Ross می‌گوید قصد فروش این تابلو‌های نقاشی را ندارند و فقط مجموعه‌ای از آثار این هنرمند را برای معرفی به موزه اسمیتسونین دادند تا در تاریخ امریکا ماندگار شوند.

جالب است بدانید باب از هر نقاشی که در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» آموزش داده است؛ سه نسخه کشیده و اکنون هر نسخه همه نقاشی‌ها در اختیار شرکت «باب راس» است.

هزاران نقاشی‌ باب راس در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» کجا هستند؟

او ابتدا و پیش از شروع یک قسمت برنامه، نقاشی اصلی را کشیده که الهام‌بخش او در طول برنامه باشد. نقاشی دوم در طول برنامه ۲۶ دقیقه‌ای کامل شده و نقاشی سوم برای چاپ در کتاب‌های آموزشی تهیه شده است.

شرکت «باب راس» یک مجموعه از نقاشی‌های سیزن ۳۰ (سال ۱۹۹۴) به نام «Blue Ridge Falls»، یک مجموعه از نقاشی‌های سیزن ۱۴ (سال ۱۹۸۸) با نام «On a Clear Day»، استند و دیگر اجزای آموزش نقاشی باب راس را به موزه اسمیتسونین هدیه دادند.

باب راس، نقاش امریکایی، معلم هنر و مجری تلویزیون بود، ولی بیشتر به خاطر اجرای بیش از ۱۰ سال برنامه آموزش نقاشی «لذت نقاشی» مشهور است.

او سبک جدیدی در طراحی و نقاشی روی تابلو بنا نهاد که بیشتر به سبک «مرطوب روی مرطوب» شناخته می‌شود. در این روش، سرعت نقاشی روی تابلو افزایش یافته و بسیار عامه‌پسند و ساده است.

هزاران نقاشی‌ باب راس در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» کجا هستند؟

اولین بخش از سری برنامه آموزشی «لذت نقاشی» در سال ۱۹۸۳ از شبکه پی‌بی‌اس امریکا پخش شد و توانست میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را مجذوب خود کند. برنامه‌های تلویزیونی باب راس از سال ۱۳۸۰ در شبکه چهار صدا و سیمای ایران آغاز به پخش کردند و حتی تا کنون در برخی شبکه‌ها از جمله شبکه آموزش بازپخش می‌شوند.

صدای جادویی «کیکاوس یاکیده» دوبلر ایرانی روی صدای باب باعث شده بسیاری از بیننده‌های ایرانی باور کنند این خود باب است که دارد به زبان فارسی صحبت می‌کند.

باب راس در سن ۵۳ سالگی (سال ۱۹۹۵) بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد.

هزاران نقاشی‌ باب راس در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» کجا هستند؟


۱۳ مرداد ۱۳۹۸