دختران دامن پوش ژوپ

دختران دامن پوش ژوپ زمانی که ما دنیای عجیبی ها کودک بودیم کشیدن نقاشی یکی از دلنشین ترین سرگرمی های ما بود . تمام دلخوشی های ما در برنامه ی کودک خلاصه می شد و در این میان عروسک ها و اسباب بازی ها مهم ترین نقش را برای تصور دنیای خیال انگیز ایفا می کردند اما حالا خیلی چیزها عوض شده است .... رویاها و خیال ها هم دیگر مثل زمان قدیم نیست ... بچه ها دلخوشی های مدرن تری پیدا کرده اند مثل تبلت .. بازی های رایانه ایی .. موبایل ..... و تمامی خیابان ها و کوچه ها خالی از توپ ها و دوچرخه های کودکی است ... و چقدر باعث خوشحالی است که در این روزگار سرد و سیمانی و در لابه لای این همه تکنولوژی شقایق و محبوبه دنیای زیبای خیال را .... نقاشی ها ی کودکی را ..... رنگ ها و شادی های کودکانه را با برند ژوپ زنده نگه داشته اند .... چقدر دلم می خواست برمی گشتم به کودکی و نقاشی هایم را به محبوبه و شقایق می دادم تا برایم روی پارچه های رنگارنگ چاپ کنند و من آن دامن ها و پیرهن ها را بپوشم و در حیاط خانه دوچرخه سواری کنم و به عروسک هایم بگویم : نگاه کنید امروز لباس های من از مال شما زیباتر است.......

با
شقایق و محبوبه دو طراح برتر و برگزیده ی مسابقات استارتاپ فشن تاکس گفتگو کردم که با هم می خوانیم



شناخت دنیای کودکان تا چه حد توانسته است به شما در تصویرسازی کتاب کودک کمک کند ؟

قبل از اینکه تصویرگر باشم مربی نقاشی کودکان بودم و هستم و اینکه این جهانِ کودک .... دنیایی است که هیچ چیز بدیهی نیست برایش و همه ی چیزهای عجیب غریب زیباست با نگاهی خلاقانه و نو نسبت به پدیده ها..

چه نقاط مشترکی بین نقاشی های کودکان و تصویرسازی های گروه سنی خردسال و کودک وجود دارد ؟

الهام از نقاشی کودکان و دید همزمانی که این دو با هم دارند و نگاه از بالا و چند وجهی بودنشان و راحت کشیدن خطوط و همه ی این دلایل در کنارهم خیلی هیجان انگیز است و خیلی از تصویرگرها و نقاش ها با الهام از نقاشی کودکان کار می کنند... مثل ژان دوبوفه... آنا لورا کنتون و ...

شما برای ایده گرفتن از نقاشی کودکان ورکشاپ برگزار کردید ... برای ما از ایده تا اجرای این ورکشاپ ها بگویید.

ورک شاپ ها در قالب نقاشی های آزاد کودکان وهمراه با داستان و یا شعر خوانی بوده است که شامل موضوعاتی چون  حیوانات و خانواده و شهر و ... بوده است

نام برند تولیدات شما ژوپ است .ژوپ به چه معناست ؟ و دلیل انتخاب این اسم چه بود ؟

ژوب به معنای دامن است و دلیل انتخابش صرفا به جهت زیبایی دامن و باز گرداندن دامن به روح جامعه بود و هست... همراه با نقاشی های خیال انگیز...

برای ما از نکات مثبت همکاری بین یک تصویرگر و یک طراح لباس بگویید .

بین شقایق شیخ الحرم و من کاملا رابطه همکاری دو طرفه همیشه بوده است ، به این معنا که برای تک تک کارهایمان هر دو هم تصویرگر بودیم و هم طراح لباس...

آیا لباس های برند ژوپ را جایی برای نمایش و یا فروش گذاشته اید ؟

برند ژوب تا بحال چند نمایشگاه برگزار کرده است ... از جمله در خانه هنر خرد، خانه هنر توتم، و چندین نمایشگاه خصوصی و گروهی دیگر...


آیا شما و خانم شیخ الحرم .... ژوپ را با سرمایه ی شخصی شروع کردید یا اسپانسر و حامی داشتید ؟

سرمایه ژوپ در حال حاضر کاملا شخصی است و بدون اسپانسر که پله به پله در حال پیشرفت است

آیا تمامی تصویرسازی های روی لباس ها کار شماست ؟

تصویر سازی های روی لباس ها بطور مشترک از طراحی تا اجرا کار شقایق و من است...

شما چند تصویرگر را می شناسید که همچون شما در زمینه ی طراحی لباس و مد فعال باشند ؟

در حال حاضر بازار کار تصویرگران در حال رشد است و بسیار اتفاقات جذاب و هیجان انگیزی در حوزه های مختلف اتفاق می افتد از نقاشی دیواری تا نقاشی و تصویرگری پارچه( پرده، مبل، لباس،...)...
و تصویرگران زیادی در این حوزه کار می کنند مانند گروه مای پترن و خانم ثنا راد... و بسیاری دیگر

برای ما از مسابقه fashion talks  بگویید . چطوراز این مسابقه با خبر شدید ؟

این مسابقه  استار تاپی بود که ٤٠ گروه از ایده تا تولید حضور داشتند که  بواسطه  یکی از دوستان با خبر شدیم و شرکت کردیم و نفر اول شدیم...

آیا حضور تصویرگران در این مسابقه پر رنگ بود ؟ و اگر پررنگ نبوده چه کار باید در این زمینه کرد ؟

پررنگ نبود اما حضور تصویرگران می تواند از این به بعد در استارتاپ های اینچنینی با ایده های خلاقانه و کارهای جدید رونق بیشتری بگیرد و بیشتر شود...

از ایده ی خود که در این مسابقه جایزه رتبه ی اول را از آن خود کرد برای ما بگویید .

ایده ما طراحی اپلیکشن بکش و بپوش بود که محصول نهایی یک لباس با طراحی و نقاشی کودک بود به قلم آرتیست و دارای ارزش افزوده

آیا مسابقه ی fashion talks  نکات منفی داشت ؟ اگر نکته ایی از لحاظ فراخوان و اجرا در نظرتان هست که به پیشرفت دوره های بعدی مسابقه کمک می کند لطفا بگویید .

متاسفانه  نکات منفی  زیادی داشت fashion talks...از جمله رها شدن برگزیدگان و پایبند نبودن به تعهداتشان که شامل جایزه و حمایت معنوی برای پیش برد کار که صورت نگرفت .....

آیا تاکنون کتابی در زمینه ی استفاده ی تصویرسازی در طراحی لباس به چاپ رسیده است  ؟

کتاب چی بپوشم  به نویسندگی پیام ابراهیمی و تصویرگری خودم که به مسایل یه دختر کوچک  می پردازد برای انتخاب شغل برای خودش


کسانیکه علاقمند به خرید لباس های برند ژوپ هستند چگونه می توانند تهیه کنند ؟

آدرس اینستاگرام برند ژوپ :  http://instagram.com/jupe.maison

آدرس ایمیل محبوبه یزدانی :  moote60@gmail.com

آدرس ایمیل شقایق شیخ الحرم :  shaghayeghsheikholharam@gmail.com

و سخن آخر ؟

پیوسته امیدواریم به رونق و اتفاقات جدید و هیجان انگیز در این حوزه کاری...
و تشکر زیاد از لیدا معتمد عزیز مدیر مسئول دنیای عجیب


بیوگرافی خانم شقایق شیخ الحرم:
لیسانس نقاشی
فوق لیسانس طراحی لباس
طراح لباس
مدیر برند ژوپ

بیوگرافی خانم محبوبه یزدانی:
تصویرگر، نقاش
تصویرگری  ٣٠ جلد کتاب
تصویرگر برگزیده انتشارات نردبان دیماه ٩٥
کتاب چی بپوشم، برگزیده کتاب ایران برای نمایشگاه براتیسلاوا
راه یابی به کاتالوگ و نمایشگاه شارجه ٢٠١٧
برگزیده تخم مرغ های نوروزی بهارستان ٩٥


طرح مصاحبه از لیدا معتمد /  آبان ماه 1396

تمامی تصاویر و مطالب مصاحبه با اجازه  محبوبه یزدانی در سایت دنیای عجیب قرار داده شده است.

برای بزرگ تر دیدن تصاویر لطفا بر روی هر کدام کلیک کنید.

۱۷ آبان ۱۳۹۶