دنیای شیرین دخترها و پسرها به تصویر کشیده شد

دنیای شیرین دخترها و پسرها به تصویر کشیده شد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مؤسسه انتشارات قدیانی «دنیای شیرین ما پسرها» و «دنیای شیرین ما دخترها» را در قالب دو مجموعه چهار جلدی نوشته کارین‌ماری آمیو و ترجمه هدی معصومی‌مقدم و شعر مریم اسلامی با تصویرگری امیلی ونوسلم با هدف نشان دادن دنیای عجیب دخترها و پسرها در سنین یک تا چهار سالگی روانه بازار کتاب کرده است.

هرکدام از جلدهای این مجموعه، در آغاز با داستانی آغاز می‌شود که متناسب با گروه سنی مورد نظر آن جلد از مجموعه است. در قالب این داستان‌ها که از زبان حیوانات بیان می‌شود، نکات مختلفی به کودکان آموزش داده می‌شود. در ادامه بخش‌های مختلفی در کتاب وجود دارد که در آن به احساسات و حالت‌های کودک، کارهایی که باید در این سن انجام دهد و رفتارهای مورد علاقه‌اش پرداخته است.

این مجموعه به پدران و مادران کمک می‌کند که فرزندانشان را بهتر بشناسند و راحت‌تر بتوانند رفتارهای آنها را پیش‌بینی کنند.

«کنجکاو می‌شوم، کشف می‌کنم، بازی می‌کنم و بزرگ می‌شوم»، «بیدار می‌شوم، بازی می‌کنم، با چیزها آشنا می‌شوم و بزرگ می‌شوم»، «بازی می‌کنم، نقاشی می‌کشم، سرگرم می‌شوم و یاد می‌گیرم»، «خیال‌پردازی می‌کنم، کشف می‌کنم، آشپزی می‌کنم و کارهای جورواجور انجام می‌دهم» از عنوان‌های مجموعه «دنیای شیرین ما دخترها» و «دنیای شیرین ما پسرها» در سنین یک تا چهار سالگی است.

در بخش‌هایی از سومین جلد از مجموعه «دنیای شیرین ما دخترها» می‌خوانیم: «چهارشنبه‌ها روزی است که حیوان‌های جنگل با هم بازی می‌کنند. آن روز چهارشنبه، کرگدن داشت تند و تند توی آب‌ها راه می‌رفت و شالاپ شلوپ می‌کرد. میمون‌ها بالای درخت‌ها بودند و از این شاخه به آن شاخه می‌پریدند. شترمرغ‌ها خودشان را تمیز می‌کردند. فیل کوچولو روی جاده راه می‌رفت و آواز می‌خواند...»

در بخش‌هایی از نخستین جلد از مجموعه «دنیای شیرین ما پسرها» می‌خوانیم: «میمون کوچولو و مامانش باز هم جلو رفتند تا کنار رودخانه رسیدند. مامان میمون به آب رودخانه اشاره کرد و حیوان بزرگی را نشان داد و گفت: «این هم یک اسب آبی است!» اسب آبی گفت: «سلام کوچولوی ناز. می‌دانم که اسم سختی دارم...»

مؤسسه انتشارات قدیانی مجموعه «دنیای شیرین ما پسرها» و «دنیای شیرین ما دخترها» را در قالب 64 صفحه، با شمارگان 2200 نسخه برای هر جلد و قیمت (جلدهای 1 و 2)18 هزار تومان و (جلدهای 3 و 4) 22 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

۰۳ اسفند ۱۳۹۴