انتشار تمبرهایی با تصویرسازی های پررمز و راز «آگاتا کریستی» در صدمین سال انتشار اولین کتابش

انتشار تمبرهایی با تصویرسازی های پررمز و راز «آگاتا کریستی» در صدمین سال انتشار اولین کتابش

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این مجموعه جدید تمبرها که در صد و بیست و ششمین سالروز تولد «آگاتا کریستی» در روز ۱۵ سپتامبر منتشر شد بنا بر اعلام اداره پست بریتانیا حاوی رمز و رازهای نهفته‌ای نیز هست.

شش تمبر  تازه منتشرشده مرتبط به دو داستان‌ اسرارآمیز و کلاسیک از «آگاتا کریستی» است که شامل اولین رمان این نویسنده معروف انگلیسی به نام «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» که وی آن را درست ۱۰۰ سال پیش و در سن ۲۶ سالگی نوشت و همچنین رمان معروف «قتل در قطار سریع‌والسیر به شرق» می‌شود. هر یک از تمبرها دارای ریزنوشته‌ای با جوهر «UV» و جوهر ترموکرومیک است که تنها از طریق ذره‌بین، نور «UV» و گرمای بدن قابل رویت است و به راه حل داستان‌های معمایی «آگاتا کریستی» اشاره می‌کند.

اداره پست بریتانیا در بیانیه‌ای درباره انتشار این تمبرهای جدید نوشته است:  مجموعه آثار «آگاتا کریستی» نویسنده رمان و نمایشنامه‌های جنایی تاکنون بیش از دو میلیون نسخه در سطح جهان فروش داشته‌ است و تنها آثار «شکسپیر» و «انجیل» فروش بیشتری در مقایسه با آثار او داشته‌اند، بنابراین بسیار بجا و مناسب است که ما این مجموعه تمبر جذاب را نه تنها به مناسبت یکصدمین سالگرد نگارش اولین رمان بلکه در چهلمین سال درگذشت وی ارائه دهیم.

«آگاتا کریستی» از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس است که حدود ۸۰ رمان‌ پلیسی او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند.

همچنین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری براساس داستان‌های پلیسی جذاب کریستی ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند.

«آگاتا کریستی» در ۱۲ ژانویه‌ سال ۱۹۶۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵


۲۸ شهريور ۱۳۹۵