گرامی‌داشت هجدهمین سال تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

گرامی‌داشت هجدهمین سال تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هجدهمین سال تأسیس را با حضور جمعی از اعضای خود گرامی داشت.
در ابتدای مراسم فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت مدیره‌یانجمن، ضمن خوش آمدگویی به اعضا به خانواده‌های بازمانده‌ی حادثه پلاسکو تسلیت گفت.
او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: انجمن جدا از غم و شادی مردم نیست و همه از این واقعه شوک‌زده‌اند. بحث این بود که این برنامه با تأخیر برگزار شود، اما پیش‌تر دو بار این برنامه را به تأخیر انداخته بودیم. به هر حال متناسب با شرایطی که جامعه در آن به سر می‌برد، با حفظ شئونات نوزدهمین سالگرد تاسیس انجمن را آغاز می‌کنیم.
نوزدهمین سالگرد انجمن می‌تواند معنای تازه‌ای داشته باشد. همان‌طور که پایان سال 18 سالگی برای جوانان معنی آغاز دوره‌ی سربازی یا رفتن به خانه بخت است، امیدواریم این نوزده سالگی انجمن نیز نویدبخش برنامه‌ها و مسیرهای تازه‌ این تشکل باشد و انجمن بتواند با فرصت‌های تازه به خانه‌ی بخت برود.
در بخشی از این مراسم شهرام اقبالزاده درباره‌ی اهمیت تشکل‌های مردم‌نهاد سخن گفت. او از شورای کتاب کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان دو تشکل مردم‌نهاد که نقش بزرگی در توسعه‌ی دموکراسی و روحیه‌ینقدپذیری داشته‌اند، یاد کرد.
سپس عزت‌الله الوندی، دبیر انجمن، با بازماندگان حادثه‌ی پلاسکو اعلام همدردی کرد و گفت: در این شرایط همدردی و همدلی و برداشتن قدمی برای کم کردن رنج ها می‌تواند معجزه‌آفرین باشد.
در این مراسم طاهره ایبد نامه‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان را برای فرزندان آتش‌نشان‌های ازدست‌رفته برای حاضران خواند.
در این برنامه که سعیده موسوی زاده و جمال الدین اکرمی اجرای برنامه را به عهده داشتند، چند نفر از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان برای حاضران قصه و شعر خواندند‌.
علی‌اصغر سیدآبادی با نقل خاطره‌ای از پدربزرگش به نقش بزرگ‌ترها در تسکین و بهبود رنج‌ها در شرایط خاص اشاره کرد و گفت: عادت داریم در چنین شرایطی روضه‌خوانی کنیم. من فکر می‌کنم ما به عنوان نویسندگان و هنرمندان باید تسلی خاطر خانواده‌های بازمانده باشیم. ما به عنوان نویسنده کودک و نوجوان می‌توانیم به این موضوع فکر کنیم که چگونه می‌توان در چنین شرایطی تسلی خاطری بود. کار ادبیات کودک و نوجوان تسکین دادن است.
در این مراسم قصه‌گویی محمد رمضانی، عضو ساکن تبریز انجمن با شکل فایل صوتی برای حاضران پخش شد.
قصه گویی بتول مؤمن، با لهجه‌ی دزفولی، قصه‌‌گویی حسین تولایی با گویش گیلکی، شعرخوانی مریم اسلامی و طیبه شامانی، فال حافظ مهدی طهوری، اجرای موسیقی، نمایش کوتاه جمال‌الدین اکرمی با مشارکت چند نفر از نویسندگان از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

۲۹ بهمن ۱۳۹۵


۲۹ بهمن ۱۳۹۵