افزایش قیمت کاغذ تحریر توجیه منطقی ندارد

افزایش قیمت کاغذ تحریر توجیه منطقی ندارد غلامرضا شجاع؛ نماینده مصرف کنندگان کاغذ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: همیشه طرفدار عرضه و تقاضا بودم و فعالان حوزه کاغذ و مقوا شاهد هستند که همیشه مخالف ورود تعزیرات و دخالت آن‌ها در حوزه کاغذ بودم ولی تعدادی سودجو بی‌انصافانه و بدون در نظر گرفتن وضعیت بد کشور و فشار خارجی از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در بازار کاغذ ٧٠ گرمی ١٠٠/٧٠ حدود ١٠٧ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که مبلغ بسیار بالایی است و این کالا در بازار قیمت غیرمنطقی و بی‌انصافانه‌ای دارد.

شجاع با بیان اینکه قیمت کاغذ باید از مبلغی که الان در بازار خرید و فروش می‌شود کم‌تر باشد، گفت: اگر در هفته آینده بهای کاغذ کاهش قابل قبولی نداشته باشد به عنوان نماینده مصرف کنندگان کاغذ خواهان ورود تعزیرات به بازار کاغذ و گلاسه خواهم شد.

وی همچنین از ارسال نامه‌ای به محمدرضا کلامی؛ مدیرکل اقتصاد و تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و یادآور شد: در این نامه عنوان کرده‌ام که به دنبال افزایش بی‌رویه و بدون دلیل قیمت کاغذ چاپ و تحریر و گلاسه در بازار و با توجه به اینکه این کالاها با ارز دولتی وارد شده‌اند و انبارها انباشته از کاغذ هستند این گرانی توجیهی ندارد.

وی یادآور شد: به دنبال وفور کاغذ چاپ و تحریر و گلاسه در بازار نگرانی‌ای از بابت کمبود کاغذ حداقل برای شش ماه آینده وجود ندارد ولی متاسفانه ما شاهد قیمت بالای این کاغذها در بازار هستیم که تاثیر زیادی بر حوزه کتاب و صنعت نشر کشور می‌گذارد.

شجاع با بیان اینکه برگزاری جلسه اضطراری کارگروه کاغذ در این برهه ضروری است، گفت: از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همایون امیرزاده؛ نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کارگروه تقاضای جلسه اضطراری در این هفته برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه کاغذ و گلاسه دارم که امیدوارم به زودی برگزار شود.

۰۲ تير ۱۳۹۷