علی مهر با کتاب‌های تازه به سراغ کودکان می‌رود

علی مهر با کتاب‌های تازه به سراغ کودکان می‌رود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی مهر، نویسنده کودک و نوجوان، درباره آثار تازه‌اش گفت: به تازگی انتشارات سوره مهر، کتابی از من با عنوان «قصه‌های این‌وری» را منتشر کرده که شامل 13 داستان کوتاه طنز برای نوجوانان است. در این کتاب داستان‌هایی مانند «رستم و پسرهایش»، «خاله سوسکه کجا می‌ری»، «قصه حسن کچل که دنبال کار می‌گشت» و «خواهر ناتنی ماه‌پیشونی» بیان شده است.
وی درباره این کتاب توضیح داد: سعی کرده‌ام به نوعی شخصیت‌های نام‌آشنای داستان‌های گذشته و افسانه‌های کهن مانند ماه‌پیشونی و رستم و خاله سوسکه و غیره را وارد دنیای امروزی کنم. با کارهایی که قهرمانان داستان‌ها انجام می‌دهند ماجراهایی ساخته می‌شود. این شخصیت‌ها در واقع به نوعی میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند و من می‌خواستم این میراث‌ را وارد داستان‌های امروزی کودکان کنم.  
مهر در ادامه به سایر آثارش اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، مجموعه داستان طنزی شامل هشت داستان کوتاه با مضامین اجتماعی را برای نوجوانان نوشته‌ام. داستان‌های این مجموعه در مدرسه اتفاق می‌افتند. همچنین کتاب دیگری هم با عنوان «پیامبران غایب» دارم که در آن به غیبت پیامبرانی مانند عیسی (ع)، موسی (ع) و یونس (ع) و دلایل این غیبت اشاره کرده‌ام و اینکه غیبت فقط مختص به امام زمان (عج) نیست و برای سایر پیامبران نیز بوده است. در این کتاب سعی کرده‌ام از زاویه تازه‌ای به داستان پیامبران بپردازم. همچنین درحال نوشتن این داستان‌ها با زبانی ساده‌تر و قابل فهم‌تر برای کودکان نیز هستم.
وی همچنین بیان کرد: مجموعه طنز «دورآباد» نیز اثر دیگری است که به تازگی نوشتن آن را به پایان رسانده‌ام. این کتاب شامل 13 داستان کوتاه به روایت «ابوشهرزاد» برای نوجوانان است که در روستایی به نام دورآباد اتفاق می‌افتد. کتاب دیگری هم با عنوان «مسافر سبز» دارم که به مفهوم انتظار می‌پردازد.
این نویسنده در پایان گفت که هنوز ناشری برای چاپ این کتاب‌ها درنظر نگرفته و در حال مذاکره با چند ناشر است.
علی مهر، نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1350 در قم متولد شد. وی تا به حال چهار کتاب با عنوان‌هایی مانند «قالیچه حضرت رضا»، «کلکسیون پهلوی» و «آب برای خیمه‌ها» برای کودکان منتشر کرده است.  

۰۱ بهمن ۱۳۹۴